غلامحسین شافعی در مراسم روز ملی صادرات:

برخی پنبه در گوش فرو کرده و به توصیه‌های رئیس جمهوری توجه نمی‌کنند

رئیس اتاق ایران در انتقاد از بی توجهی به توصیه های رئیس جمهوری در رابطه با صادرات، گفت: گویا برخی افراد پنبه در گوش فرو کرده‌اند و در صحنه عمل به این توصیه‌ها توجه نمی‌کنند.
تاریخ: 29 مهر 1395
شناسه: 4769

غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران، در مراسم روز ملی صادرات با تاکید بر اینکه باید بازنگری در سند استراتژی توسعه صادرات در دستور کار قرار گیرد، اظهار کرد: علاوه بر این بخش خصوصی همچنان در انتظار اجرای وعده بانک مرکزی به منظور اجرای سیاست ارز تک نرخی است.

وی ادامه داد: باید بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی شرایط پسابرجام و برنامه ششم توسعه سند استراتژی توسعه صادرات مورد بازنگری قرار گیرد و در این بخش اتاق بازرگانی، اصناف و تعاون ایران آمادگی لازم به منظور همکاری در این بخش را دارند.

رئیس اتاق بازگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به سخنان حسن روحانی که پیش از شافعی در این مراسم مطرح شده بود گفت: رئیس جمهوری در رابطه با صادرات مسائلی را صادقانه مطرح می‌کنند؛ گویا برخی افراد پنبه در گوش فرو کرده‌اند و در صحنه عمل به اظهارات دکتر روحانی توجه نمی کنند.

شافعی ادامه داد: به نظر می‌رسد با توجه به تغییرات صورت گرفته در شرایط اقتصادی کشور نیازمند بازبینی در سند راهبردی ملی توسعه صادرات غیرنفتی هستیم و این مسئله برای ما به عنوان یک الزام به شمار می‌رود.

وی همچنین به طرح پیش‌نهادی ادغام صندوق ضمانت صادرات ایران و نیز بانک توسعه صادرات اشاره کرد وگفت این ادغام می‌تواند در قالب اگزین بانک فعالیت کنند و مطمئنا همکاری تنگاتنگ این دو دستگاه می‌تواند زمینه ساز پیشرفت‌ها و مسائل مطلوب تری در بخش صادرات کشور شود.

رئیس اتاق ایران یادآور شد: چند نرخی بودن ارز و تثبیت تصنعی آن از مشکلات اقتصادی کشور است که البته بانک مرکزی اعلام کرده تا پایان سال جاری ارز تک نرخی می‌شود و ما نیز منتظر عمل به این وعده هستیم.

در همین رابطه