مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی می‌گوید:

سومین مزایده سازمان خصوصی‌سازی به ارزش 12 هزار میلیارد برگزار می‌شود

مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: ارزش سهام دو مزایده اول و دوم آذرماه باقیمت پایه 12 هزار میلیارد تومان خواهد بود.
تاریخ: 11 آبان 1395
شناسه: 5051

سیدجعفرسبحانی- مشاور رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی

جعفر سبحانی در مورد سومین واگذاری سازمان خصوصی‌سازی در سال 95 اظهار داشت: سومین واگذاری سال 95 اول و دوم آذرماه و با حضور 7 شرکت برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این مزایده پالایشگاه نفت کرمانشاه از طریق فرابورس با 60 درصد سهام و باارزش پایه  180 میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده و واگذار خواهد شد که 10 درصد آن به‌صورت نقد و مابقی آن به‌صورت اقساط 8 ساله خواهد بود.

سبحانی ادامه داد: در همین روز (اول آذرماه) مزایده 20 درصد شرکت پتروشیمی ابن‌سینای همدان باارزش پایه 14 میلیارد تومان از طریق فرابورس برگزار خواهد شد که 10 درصد آن نقد و مابقی با اقساط 8 ساله خواهد بود.

مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی افزود: همچنین در روز دوم آذرماه 80 درصد سهام پتروشیمی دماوند باقیمت پایه 920 میلیارد تومان واگذار خواهد شد که 10 درصد آن به‌صورت نقد و مابقی به‌صورت اقساط 10 ساله خواهد بود همچنین مزایده شرکت مقره سازی ایران نیز دوم آذرماه باقیمت پایه 8 میلیارد تومان و 5 درصد پرداخت نقدی و مابقی به‌صورت اقساط 8 ساله برگزار خواهد شد که 36 درصد آن متعلق به دولت است.

سبحانی تصریح کرد: شرکت عمران و مسکن‌سازان گلستان نیز 2 آذرماه 16.5 درصد از سهام خود را که متعلق به دولت است باارزش 2 میلیارد تومان 15 درصد نقد و مابقی در اقساط 5 ساله واگذار خواهد کرد.

وی افزود: شرکت پیمانکاری کارهای زیربنایی آب پیماب 2 آذرماه باقیمت پایه 39 میلیارد تومان و با سهام 46.5 درصدی دولت با پرداخت اولیه 25 درصد و  مابقی 1 ساله خواهد بود همچنین املاک و دارایی‌های شرکت نخ کار که 4 دارایی برای مزایده دارد 2 آذرماه برگزار خواهد شد و درمجموع این 4 ملک 9 هزار مترمربع مساحت دارد و قیمت پایه آن 14 میلیارد تومان است که 50 درصد آن پرداخت اولیه و مابقی با پرداخت 3 ساله خواهد بود.

مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی در خاتمه گفت: ارزش سهام دو مزایده اول و دوم آذرماه باقیمت پایه 12 هزار میلیارد تومان خواهد بود.