رئیس اتاق البرز در شورای گفت‌وگوی استان درخواست کرد

صدور موافقت‌نامه اصولی بر اساس سرانه مصرف باشد

رئیس اتاق البرز معتقد است از نتایج سرشماری های عمومی باید در برنامه ریزی های صدور موافقت نامه های اصولی و مجوزهای کسب استفاده کرد.
تاریخ: 14 آذر 1395
شناسه: 5667

تازه‌ترین نشست شورای گفتگوی استان البرز با حضور استاندار و اعضای شورا برگزار شد.

رئیس اتاق البرز در سی و هشتمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز با اشاره به سرشماری انجام‌شده در سطح کشور گفت: این فرصت مناسبی است تا سرانه مصرف نیز بر اساس آمار صحیح مشخص شود تا نیازمندی بخش خصوصی به آمار صحیح به‌ویژه در صادرات و واردات محصولات تأمین شود.

رحیم بنا مولایی افزود: برخی موافقت‌نامه اصولی و پروانه تولید برای انواع محصولات بدون توجه به عرضه و تقاضا و بدون کمترین توجه به سرانه مصرف کشور صادر می‌شود که این امر مهم نیازمند برنامه‌ریزی صحیح است.

بنا مولایی به طرح در حال بررسی آمایش سرزمین البرز اشاره کرد و گفت: برای موفقیت در مسیر توسعه اقتصادی استان در دوران پساتحریم باید آمار و ارقام دقیق و واقع‌گرایانه در بحث آمایش سرزمین داشته باشیم.

تخصیص اعتبار نمایشگاه بین المللی  و پایانه صادراتی استان البرز

رئیس اتاق البرز با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور به این استان گفت: در سفر ریاست جمهوری به استان البرز با پنج میلیارد تومان اعتبار در اجرای نمایشگاه بین‌المللی و پایانه صادراتی استان البرز موافقت شد. بنا مولایی افزود: کارهای مقدماتی در این زمینه از جمله ثبت شرکت و تعیین اعضای هیات مدیره انجام گرفته و پیش‌بینی می‌شود در سال آتی شاهد برپایی این نمایشگاه باشیم.

وی افزود: با تخصیص فاز اول این بودجه توسط سازمان برنامه و بودجه به هیات مدیره این شرکت مقدمات این طرح آماده و سال 96 اجرایی خواهد شد.

بنامولایی در بخش دیگر از اظهاراتش با اشاره به شرکت توسعه صادرات استان گفت: این شرکت در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و توسعه صادرات استان برنامه‌ریزی‌شده است.

رئیس اتاق البرز یکی از ویژگی‌های تأسیس شرکت توسعه صادرات استان البرز را ریشه‌یابی موانع موجود در مسیر توسعه صادرات عنوان کرد.

توسعه صادرات البرز نیازمند مشوق‌های صادراتی

بنا مولایی همچنین با اشاره به اینکه استان البرز از فرودگاه هواپیمایی باربری-cargo- برخوردار است، گفت: با برنامه هایی که دولت تدبیر و امید در زمینه مشوق‌های صادراتی اعلام کرده، راه‌اندازی این فرودگاه توسعه در حد انتظار صادرت استان را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به موافقت دولت در پرداخت 50 درصد هزینه سوخت به مدت 6 ماه به صادرکنندگان گفت: این مشوق صادراتی صادرکنندگان را برای صادرات میوه، تره‌بار، گل و محصولات دامی مانند مازاد تولید مرغ از این فرودگاه تشویق خواهد کرد.

تشکیل اتاق‌های فکر در جهت رفع موانع کسب‌وکار

رئیس اتاق البرز همچنین با اشاره به مهم‌ترین اقدام اتاق در سال جاری گفت: طبق ماده 5 قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار، اتاق‌ها موظف به ایجاد تشکل‌های فعال در حوزه اقتصادی و ساماندهی تشکل‌های موجود هستند. بنا مولایی افزود: این اقدام در استان البرز با راه‌اندازی دبیرخانه مشترک تشکل‌ها رخ‌داده است.

وی افزود: در حال حاضر زمینه ادغام تشکل‌ها و همکاری بیشتر این تشکل‌ها از سوی اتاق‌های بازرگانی فراهم‌شده است.

برگزاری چهارمین همایش تعامل صنعت و دانشگاه در مشهد

رئیس اتاق البرز با اشاره به برگزاری سومین همایش تعامل صنعت و دانشگاه در البرز گفت: این همایش با همکاری مرکز آموزشی پژوهشی اتاق ایران، دانشگاه‌ها و صنایع برتر به میزبانی استان البرز در سال گذشته برگزار شد.

وی در ادامه به دستاوردها و تشکیل اتاق فکرهای این همایش در اتاق البرز اشاره کرد و گفت: دستاوردهای آن به چهارمین همایش تعامل صنعت و دانشگاه که به میزبانی مشهد برگزار خواهد شد انتقال می‌یابد.

وی تأکید کرد: ارائه راهکار برای حل مشکلات صنعت، تقویت تعامل مؤثر بین صنعت و دانشگاه از اهداف مهم این همایش است.
بنا مولایی با اشاره به اینکه توسعه اقتصادی همدلی و همراهی صنعت دانشگاه را می‌طلبد، اظهار کرد: اتخاذ هرگونه تصمیم برای رفع مشکل صنعت کشور بایستی با استفاده از دیدگاه‌های متصدیان تولید و صنعت انجام پذیرد.
وی خاطرنشان کرد: امروز تعامل صنعت و دانشگاه به‌ویژه برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ضروری است و باید برای هر چه بیشتر شدن ارتباطات متقابل این بخش‌ها تلاش کرد.

در همین رابطه