رئیس مرکز آمار ایران:

به دنبال ارایه آمار ساختگی و سفارشی نیستیم

رئیس مرکز آمار ایران با تاکید بر اینکه مرکز آمار ایران ارایه آمار سفارشی را بر خود گناه می داند، بیان کرد البته منکر برخی خطاها نیستیم که خصیصه کار نمونه گیری و خوداظهاری است.
تاریخ: 06 دی 1395
شناسه: 6100

امید علی پارسا در مراسم تقدیر و تجلیل از دست اندرکاران سرشماری نفوس و مسکن که امروز دوشنبه ٦ آذر در وزارت کشور برگزار شد با تاکید بر محرمانگی اطلاعات مردم، بیان کرد: هیچ یک از اطلاعات همه افرادی که در سرشماری سال ١٣٩٥ شرکت کرده‌اند، به هیچ شخص و نهادی ارایه نخواهد شد و اطلاعات نزد مرکز آمار ایران محفوظ است.

وی همچنین بیان کرد: در ملاقاتی که با مقام معظم رهبری داشتیم نکات عمیقی از سوی ایشان مطرح شد، اعم از اینکه آمار اطلاعات دقیق، متمرکز و علمی پایه اصلی تصمیم گیری هاست. همه مردم شرکت کرده و اطلاعات درست بدهند. دستکاری در آمار گناه کبیره است چه از سوی مردم و چه از سوی مراکز آماری.

او با دفاع از عملکرد مرکز آمار در ارایه صحت آمار بیان کرد: به دنبال ارایه آمار ساختگی و سفارشی نیستیم، ولی کار آماری مبتنی بر نمونه گیری و خوداظهاری، خطاهایی دارد. ولی تاکید می‌کنم که مرکز آمار بر صحت اطلاعات شده متعهد است و گناه آمارسازی رو بر خود سخت تَر می‌داند.