با ارسال روزانه 15 میلیون متر مکعب گاز؛

پایان عملیات انتقال گاز ترش از پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی به فاز 19

با بهره‌گیری از نیروهای متخصص و تجهیزات پیشرفته و بدون ایجاد توقف در عملیات تولید، انتقال روزانه 15 میلیون متر مکعب گاز ترش از پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی به فاز 19 با موفقیت به پایان رسید.
تاریخ: 04 بهمن 1395
شناسه: 6544

محمدرضا نجفی، رئیس تعمیرات ابزار دقیق پالایشگاه نهم با بیان افزایش مصرف گاز در اوج سرمای زمستان و مشکلات به‌وجود آمده در خط انتقال گاز از سکوی دریایی به فاز 19 پارس جنوبی گفت: عملیات انتقال گاز ترش از طریق پالایشگاه نهم به وسیله‌ی خط لوله‌ی 30 اینچ به طول 3 کیلومتر به فاز 19، با موفقیت به پایان رسید.

نجفی در ادامه افزود: عملیات انتقال گاز ترش از پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی به فاز 19 با تلاش خستگی‌ناپذیر متخصصان و کارکنان پالایشگاه نهم در کوتاه‌ترین بازه زمانی ممکن به پایان رسید.

رئیس تعمیرات ابزار دقیق پالایشگاه نهم خاطرنشان کرد: انجام این عملیات مهم با تصمیمات و برنامه‌ریزی دقیق، در جهت افزایش تولید پایدار گاز در فاز 19 پارس جنوبی، با ارسال روزانه 15 میلیون متر مکعب گاز ترش محقق گردید.

وی در ادامه عنوان داشت: عملیات انتقال گاز در دو بخش فرایند در داخل سایت و فرایند در سیستم‌های کنترل و نرم‌افزاری در اتاق کنترل با تلاش تیم متخصصان به صورت کاملا هماهنگ و منسجم هدایت و رهبری شد.

نجفی با بیان مهمترین اقدامات انجام شده در انجام این عملیات مهم از طریق واحد ابزار دقیق پالایشگاه نهم تصریح کرد: عملیات نصب و راه‌اندازی شیر کنترلی، کابل کشی و کنترل دقیق عملیات از مهمترین اقدامات انجام شده می‌‌باشد.

این مقام مسئول گفت: در حال حاضر عملیات انتقال گاز به فاز 19 با انجام فرآیندهای ایمنی و تمهیدات لازم به صورت کامل و پیوسته در مدار تولید قرار دارد.