رئیس اتاق همدان در نشست با سفیر ایران در سوئد

دستگاه دیپلماسی باید کمک‌حال فعالان اقتصادی در محیط بین‌الملل باشد

رحیم مرتضایی، رئیس اتاق همدان می‌گوید: از دستگاه دیپلماسی انتظار می‌رود که وزن دیپلماسی اقتصادی را در مأموریت‌های خود افزایش دهد و کمک‌حال فعالان اقتصادی در محیط بین‌الملل باشد.
تاریخ: 10 تیر 1402
شناسه: 66894

در نشست اعضای هیات رئیسه اتاق همدان با سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوئد، ظرفیت‌های مشـترک همکاری در راستای توسعه صادرات استان همدان به اروپا به‌خصوص سوئد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رحیم مرتضایی، رئیس اتاق همدان در این نشست ضمن تشریح پتانسیل‌های عمده صـادراتی همدان برای تقویت تعاملات و همکاری‌های دوجانبه با سوئد، گفت: محصولات باکیفیتی در حوزه معدن، کشاورزی، باغی و صنایع‌دستی در استان همدان وجود دارد که با ایجاد بستر مناسب برای صادرات، ارزآوری خوبی برای استان خواهد داشت.

مرتضایی اظهار کرد: همکاری سفارت‌خانه‌های ایران در سایر کشورها، ابزار مناسبی برای توسعه تجارت خارجی کشور است و از دستگاه دیپلماسی انتظار می‌رود که وزن دیپلماسی اقتصادی را در مأموریت‌های خود افزایش دهد و کمک‌حال فعالان اقتصادی در محیط بین‌الملل باشد.

همچنین حجت‌الله فغانی سفیر ایران در سوئد گفت: برگزاری تور اقتصادی برای سفرای کشورهای مختلف به همدان، گام مهمی برای توسعه اقتصادی استان خواهد بود.

فغانی اظهار کرد: سفرای دولت سیزدهم در کشورهای مختلف جهان، افراد آشنا با مسائل اقتصادی هستند که جای خرسندی و مباهات دارد.

علیرضا قاسمی فرزاد، استاندار همدان نیز در این نشست گفت: هدف از تشکیل این نشست آشنایی و ایجاد ارتباط دوجانبه است و امیدواریم به زمینه‌سازی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی منجر شود.

او افزود: محصولات ارگانیک همدان بسیار باکیفیت هستند و از ماندگاری بالایی برخوردارند که قابلیت صادرات به کشورهایی نظیر سوئد را دارند.

استاندار همدان افزود برخی از محصولات استان مانند گردو، کشمش و سیر که ثبت جهانی شده‌اند، پتانسیل‌های خوبی برای صادرات به کشورهای نوردیک هستند.

موضوعات :