پیش‌فروش بلیت اتوبوس‌های نوروزی از ۲۰ اسفند

پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی ناوگان عمومی مسافربری جاده‌ای به‌صورت حضوری و اینترنتی از ۲۰ اسفندماه آغاز می‌شود.
تاریخ: 09 اسفند 1402
شناسه: 69237

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر این سازمان با بیان اینکه پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی ناوگان عمومی مسافربری جاده‌ای از ۲۰ اسفند آغاز می‌شود، گفت: این پیش‌فروش از طریق سایت‌های اینترنتی، سایت‌های استانی و سایت‌های اختصاصی شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر انجام می‌شود و با انجام سفرهای برنامه‌ای کاربران، خدمات‌رسانی مناسب‌تری در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای فراهم می‌شود.

داریوش باقرجوان با بیان اینکه ارائه کد ملی و تلفن همراه هنگام خرید بلیت از طرف مسافران الزامی است، افزود: با توجه به افزایش تقاضا در برخی مسیرها، از سوی استان‌ها نیازسنجی صورت می‌گیرد و حداکثر ظرفیت ناوگان برای خدمات‌رسانی به کار گرفته می‌شود که بالغ‌بر ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس، ۱۹ هزار دستگاه مینی‌بوس و ۳۰ هزار دستگاه سواری کرایه در ایام نوروز در محورهای مختلف درون استانی و برون‌استانی، مسافران را جابه‌جا می‌کنند.

بنا بر اعلام سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای وی با اشاره به اینکه نظارت و پیگیری مستمر بر فروش بلیت‌های نوروزی و رسیدگی به شکایات مسافران از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای وادارات استان‌ها انجام می‌شود، افزود: سامانه جامع اطلاع‌رسانی ۱۴۱ و تلفن گویای ۱۴۱، وب‌سایت ۱۴۱، سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱، پل‌های ارتباطی این سازمان با کاربران بوده و می‌توانند شکایات و نظرهای خود را ثبت کنند.

پیش‌ازاین فروش بلیت قطارهای نوروزی نیز در دستور کار قرار گرفته بود و متقاضیان از صبح روز سه‌شنبه ۸ اسفندماه می‌توانستند نسبت به خرید بلیت موردنیاز خود در مسیر موردنظر اقدام کنند.

بلیت‌فروشی قطارهای نوروزی به مدت سه روز انجام می‌شود؛ به‌گونه‌ای که در روز سه‌شنبه ۸ اسفند، پیش‌فروش بلیت همه قطارها به‌غیراز مسیرهای منتهی به مشهد مقدس و برعکس آغاز شد. امروز (چهارشنبه ۹ اسفند) پیش‌فروش بلیت همه قطارها به‌استثنای مسیر تهران- مشهد و برعکس انجام گرفت و از فردا (پنجشنبه ۱۰ اسفند) نیز بلیت قطار همه مسیرها ازجمله مسیر تهران - مشهد و برعکس عرضه خواهد شد.