از سوی رئیس اتاق ایران و دبیر کل اتاق اسلامی

تفاهم‌نامه همکاری موسسه آموزشی اتاق ایران و آکادمی آموزشی اتاق اسلامی امضا شد

تفاهم‌نامه همکاری ارکان آموزشی اتاق ایران و اتاق بازرگانی و توسعه اسلامی، در حاشیه نشست اخیر هیات مدیره اتاق اسلامی در امان به امضا رسید.
تاریخ: 10 خرداد 1403
شناسه: 70036

در حاشیه نشست هیات مدیره اتاق بازرگانی و توسعه اسلامی در امان پایتخت اردن، تفاهم‌نامه همکاری موسسه آموزش اتاق ایران و آکادمی آموزشی اتاق اسلامی توسط صمد حسن‌زاده، رئیس اتاق ایران و یوسف خلاوی، دبیر کل اتاق اسلامی امضا شد.

پیش‌نویس این تفاهم‌نامه با موضوع «توسعه توانمندی‌های انسانی» بنا به درخواست همکاری آکادمی آموزشی اتاق اسلامی از مرکز تحقیقات و اطلاع‌رسانی اتاق اسلامی (ایکریک) در اوایل سال 1402 تهیه شده و پس از اعمال‌نظر موسسه آموزشی اتاق ایران، مدیرکل ایکریک و دبیر کل اتاق اسلامی مورد تائید نهائی قرار گرفت.

 آکادمی آموزشی اتاق اسلامی، یک نهاد تخصصی وابسته به اتاق بازرگانی و توسعه اسلامی است که با هدف توسعه توانمندی‌های انسانی و پیشبرد بخش خصوصی در سراسر جهان اسلام تأسیس شده است.

اهداف تفاهم‌نامه همکاری موسسه آموزشی اتاق ایران و آکادمی آموزشی اتاق اسلامی

اهداف این تفاهم‌نامه، در زمینه‌های توسعه محصول و بازار، توسعه خدمات پشتیبانی تجاری، اطلاعات تجاری، توسعه منابع انسانی، مدیریت خرید و عرضه بین‌المللی و ... با هدف ارزیابی و طراحی برنامه برای ایران و کشورهای منطقه به‌منظور توسعه تجارت، ترویج سرمایه‌گذاری، ارتباطات، روابط تجاری و ... است.

- دو طرف برای تشویق، ترویج و تسهیل همکاری مؤثر در زمینه‌های آموزشی و پژوهشی، ارتباط مؤثری بین اعضاء خود برقرار خواهند کرد.

- طرفین از یکدیگر برای سازمان‌دهی فعالیت‌هایی مانند سمینارها، کارگاه‌ها و برنامه‌های آموزشی، دوره‌ها و کنفرانس‌هایی که آکادمی آموزشی اتاق اسلامی و جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌کنند، حمایت خواهند کرد.

- طرفین، برنامه‌ها و مطالعات آموزشی مجازی و غیرمجازی را برای اعضای مربوطه خود که برای افزایش همکاری‌های اقتصادی کشورهای عضو اتاق اسلامی در زمینه‌های مختلف برای ایرانی‌ها و اتاق اسلامی علی‌الخصوص برای شرکت‌های کوچک و متوسط مفید خواهد بود را برنامه‌ریزی خواهند کرد.

- طرفین به تبادل تجربیات فنی و حرفه‌ای بین اعضای خود کمک و تشویق خواهند کرد.

- طرفین برای تداوم روابط، به‌صورت دوره‌ای ملاقات کرده و برنامه‌های جدیدی را برای همکاری‌های آتی انجام و نمایندگان مربوطه خود را تعیین خواهند کرد.

توافقات تفاهم‌نامه مطابق با مسئولیت‌ها، فعالیت‌ها و الزامات سازمانی

- سازمان‌دهی کنفرانس‌ها، سمینارها و کارگاه‌های آموزشی برای توسعه و ترویج تجارت و سرمایه‌گذاری برای بخش خصوصی کشورهای عضو.

- راه‌اندازی کارگاه‌ها و برنامه‌های آموزشی منطقه‌ای و سایر اشکال همکاری، مانند کمک‌های فنی و ظرفیت‌سازی در زمینه‌های منتخب متناسب با نیازهای بخش خصوصی کشورهای عضو OIC، و همچنین اهداف کلی برنامه 2025 OIC و اهداف توسعه پایدار.

- مبادله اطلاعات مربوطه در مورد فعالیت‌ها و برنامه‌های مربوطه جهت بهره‌مندی کشورهای عضو و برای تحولات اقتصادی و اجتماعی در این کشورها.

در همین رابطه