4 برنامه فرانسه برای کاهش تولید کربن در المپیک

فرانسه با تمرکز بر کاهش تولید کربن در جریان مسابقات المپیک، کاهش پروتئین‌های حیوانی، محدود کردن ضایعات مواد غذایی، کاهش استفاده از پلاستیک یکبار مصرف و اولویت دادن به محصولات محلی و فصلی را در برنامه قرار داده است.
تاریخ: 17 تیر 1403
شناسه: 70325

در حالی که هزاران نفر برای بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ به پاریس می‌روند، فرانسه قرار است در این رویداد به ۱۵ هزار ورزشکار خدمات دهد.

Sodexo Live، اسپانسر بازی‌های المپیک پاریس، در دو سال گذشته ۵۰۰ غذای مختلف را با تمرکز بر توسعه منو با کیفیت بالا انتخاب کرده است.  ۳ میلیون موز، ۲۰ تن قهوه و برای اولین بار بیش از ۴۷ هزار بشقاب قابل استفاده مجدد در دهکده بازی‌ها توزیع می‌شود.

همچنین برای نخستین بار ۳۰ درصد از وعده‌های غذایی در دهکده المپیک گیاهی است و ورزشکاران می‌توانند از رستوران‌های دهکده استفاده کنند. 

جف لیدی، سرآشپز Sodexo Live گفت: غذاهای گیاهی نه تنها طعم و مزه عالی دارند، بلکه برای محیط زیست نیز عالی هستند و به ما برای کاهش ردپای کربن کمک می کند.

با تمرکز بر کاهش ردپای کربن، پاریس ۲۰۲۴ امیدوار است که اثرات زیست محیطی را از طریق چهار اقدام کلیدی به نصف کاهش دهد: کاهش پروتئین های حیوانی، محدود کردن ضایعات مواد غذایی، کاهش استفاده از پلاستیک یکبار مصرف و اولویت دادن به محصولات محلی و فصلی.

بازی‌های المپیک پاریس از ۲۶ جولای ۲۰۲۴ (۵ تا ۲۱ مرداد) برگزار می‌شود و بهترین ورزشکاران جهان از کشورهای مختلف در این رویداد حضور خواهند داشت.