در سایه ارزپاشی گسترده

رکورد‌ کاهش تورم در ونزوئلا شکست

تورم ماهانه ونزوئلا در ماه ژوئن به ۱ درصد، یعنی به پایین‌ترین حد در ۱۲ سال گذشته کاهش یافت.
تاریخ: 22 تیر 1403
شناسه: 70377

در پی افزایش فروش دلار محلی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در ونزوئلا، تورم ماهانه ژوئن در این کشور به ۱ درصد کاهش یافت. براساس داده‌های بانک مرکزی، قیمت مصرف‌کننده در این کشور از ۱٫۵ درصد در ماه می به ۱ درصد کاهش یافت که کمترین میزان افزایش از جولای ۲۰۱۲ تاکنون به شمار می‌رود.

پس از یک دوره ابر تورم که به نزدیک به ۲ میلیون درصد در سال تخمین زده می‌شود، رئیس‌جمهور نیکلاس مادورو به راهبردی پایبند است که محدودیت‌های شدید پولی و مالی را ترکیب می‌کند و درعین‌حال اجازه جریان آزاد دلار آمریکا را می‌دهد. مادورو در آستانه انتخابات ۲۸ جولای دست به این اقدامات زده است؛ زمانی که او در تلاش برای تمدید ۱۱ سال قدرت خود خواهد بود.

براساس گزارش شرکت مشاور Síntesis Financiera بانک مرکزی فروش دلاری خود را در ماه ژوئن ۴۴۱ میلیون دلار افزایش داد و در نیمه اول سال به مجموع ۲ میلیارد دلار افزود.

سرمایه‌گذاری‌های مشترک شرکت نفت ونزوئلا با شرکت‌های بزرگ نفتی بین‌المللی به رهبری شرکت شورون آمریکا، پس از کسب مجوزهای کافی برای افزایش فعالیت‌های نفتی بدون نقض تحریم‌های نفتی، منجر به افزایش فروش قابل‌توجه دلاری ونزوئلا شده است.

موضوعات :
در همین رابطه