در دوره ریاست جمهوری خاویر میلی

سپرده‌های آرژانتین ۸ میلیارد دلار افزایش یافت

سپرده‌های ارزی آرژانتین از زمان روی کار آمدن خاویر میلی، رئیس‌جمهور آزادیخواه در ماه دسامبر، حدود ۸ میلیارد دلار افزایش‌یافته است.
تاریخ: 04 مهر 1403
شناسه: 71001

افزایش قابل‌توجه سپرده‌های دلاری آرژانتین در دوران ریاست‌جمهوری خاویر میلی (Javier Milei) به نظر ناشی از یک سری اقدامات ریاضتی حامی بازار و ایجاد انگیزه‌ برای جذب دلارها به سیستم مالی این کشور بوده است.

آخرین داده‌های بانک مرکزی آرژانتین در روز دوشنبه نشان داد که مجموع سپرده‌های ارزی در حال حاضر از ۲۴ میلیارد دلار فراتر رفته است. این درحالی‌که است که مایلی، اقتصاددان و کارشناس سابق تلویزیون، زمانی که در بحبوحه یک بحران اقتصادی بزرگ قدرت را در دست گرفت،مجموع سپرده‌های ارزی این کشور حدود ۱۶٫۵ میلیارد دلار بوده است.

دولت آرژانتین به تزریق منابع مالی به اقتصاد و سیستم مالی این کشور برای کمک به خروج از رکود و همچنین حمایت از منابع مالی دولت پس از سال‌ها کسری مالی، تخلیه ذخایر و تورم بالا نیاز دارد.

مایلی تا ۳۰ سپتامبر سال جاری به همه افراد حقیقی و حقوقی که برای سال‌ها سرمایه‌های دلاری خود را در خارج از سیستم بانکی رسمی، در خارج از کشور یا حتی در خانه‌های خود احتکار کرده‌اند، فرصت داده است تا وجوه خود را بدون جریمه به سیستم رسمی بانکی بازگردانند و شامل عفو شوند.

در همین رابطه