در نیمه اول ۲۰۲۴

نرخ فقر در آرژانتین به ۵۳ درصد رسید

آژانس آمار دولتی آرژانتین اعلام کرد که نرخ فقر در آرژانتین در نیمه اول سال ۲۰۲۴ به ۵۲٫۹ درصد رسیده و نسبت به نرخ ۴۰٫۱ درصدی در سال گذشته افزایش‌یافته است.
تاریخ: 07 مهر 1403
شناسه: 71031

آمارهای رسمی منتشرشده در روز پنجشنبه نشان داد که نرخ فقر آرژانتین در نیمه اول سال به تقریباً ۵۳ درصد رسیده است، اولین شواهد محکم از تبعات دردناک اقدامات سخت ریاضتی خاویر مایلی، رئیس‌جمهور آزادیخواه.

این یک جهش شدید از ۴۱٫۷ درصد در پایان سال گذشته و بیش از دو برابر ۲۶ درصد هفت سال گذشته بوده است و نشان‌دهنده هزینه سنگین بحران‌های اقتصادی مکرر برای آرژانتینی‌ها است که این کشور آمریکای جنوبی را تحت تأثیر قرار داده است.

این داده‌ها نشان می‌دهد که چگونه کاهش هزینه‌ها، باهدف رفع کسری مالی عمیق، تبعات شدید کوتاه‌مدت به دنبال  داشته است. این کشور در رکودی عمیق به سر می‌برد و تورم همچنان سه‌رقمی است، هرچند نشانه‌هایی از بهبود وجود دارد.

رصدخانه دانشگاه کاتولیک آرژانتین نرخ فقر را در سه‌ماهه اول سال به ۵۵٫۵ درصد افزایش داد اما این نرخ در سه‌ماهه دوم به ۴۹٫۴ درصد کاهش یافت که میانگین ۵۲ درصدی را برای شش ماه اول سال جاری نشان می‌دهد. آگوستین سالویا، مدیر این رصدخانه گفت که سیاست‌های مایلی در آغاز سال تبعات قابل‌توجهی داشته است.

بااین‌حال، اخیراً نشانه‌هایی از بهبود وجود داشته است. به گفته او اگر به‌کل داستان نگاه کنید، وخامت در سه‌ماهه اول قابل‌مشاهده است. اما این وضعیت از آن زمان رو به بهبود گذاشته است.

دولت آرژانتین برای مقابله با بحران اقتصادی هزینه برخی از برنامه‌های رفاهی و حمایتی را کاهش داده است، اما استدلال می‌کند که دو برنامه رفاهی کلیدی، کمک‌هزینه جهانی کودک و برنامه کارت غذا را گسترش داده است و مستقیماً از خانواده‌ها حمایت می‌کند.

در همین رابطه