دانشگاه فنی کلن آلمان و اتاق لرستان همکاری می‌کنند

هیات آموزشی دانشگاه فنی کلن آلمان باحضور در اتاق خرم آباد، نشستی را با فعالان بخش خصوصی و با هدف آشنایی با سیستم آموزش حرفه‌ای دوآل آلمان برگزار کردند.
تاریخ: 14 اسفند 1395
شناسه: 7361

هیات آموزشی دانشگاه فنی کلن آلمان با حضور در اتاق خرم آباد با فعالان بخش خصوصی استان لرستان در حوزه‌های کشاورزی و عمرانی نشست مشترک برگزار کردند.

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان گفت: هدف از برگزاری این نشست، آشنایی فعالان بخش خصوصی لرستان با سیستم آموزش حرفه‌ای دوآل آلمان بود.

محمد خاکی افزود: با برگزاری این نشست، زمینه برای برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک در جهت ارتقای سطح کیفی و عملی مجریان فنی در به‌کارگیری تجهیزات و ماشین‌آلات در دو حوزه‌ی کشاورزی و عمرانی فراهم‌شده است.

خاکی با اشاره به اینکه درگذشته چنین دوره‌هایی در کشور برگزارشده و تجربه‌ی موفقی بوده افزود: افرادی که این دوره‌ها را پشت سر گذاشته‌اند به‌راحتی جذب بازارهای داخلی و خارجی شده‌اند، ولی متأسفانه برگزاری این دوره‌های مشترک آموزشی ادامه پیدا نکرد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر سندیکای شرکت‌های ساختمانی و مؤسساتی که در ایران هستند با همراهی دانشگاه فنی و حرفه‌ای ایران ازیک‌طرف و دانشگاه فنی و حرفه‌ای کلن آلمان از طرف دیگر آماده‌ی ازسرگیری برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک هستند.

نایب‌رئیس اتاق لرستان یادآور شد: در همین زمینه اتاق لرستان مذاکراتی انجام داد تا این دوره‌ها در استان لرستان هم برگزار شود.

خاکی ابراز امیدواری کرد: شکل‌گیری این ارتباط و برگزاری دوره‌های مذکور باعث ارتقای سطح خدمات در حوزه‌های یادشده شود.

باید بیاموزیم چگونه توانایی‌هایمان را تبدیل به کار و عمل کنیم

هیات آموزشی دانشگاه فنی کلن آلمان در این نشست گفت: در دانشگاه کلن و در بخش مکانیک ماشین‌آلات مشغول تولید ماشین‌آلات کشاورزی و کار روی انرژی‌های تجدید پذیر هستیم.

پروفسور اولریش گفت: با توجه به اینکه باگذشت زمان در پروسه‌ی کار و فعالیت تغییراتی صورت گرفته، برنامه‌ی ما هم این است که ماشین‌آلات تولیدی‌مان را بر اساس همین تغییرات، بروز کنیم تا همچنان کارایی مناسب و بالا داشته باشند.

وی با تأکید بر اهمیت نقش منابع انسانی عنوان داشت: همواره وجود تجهیزات در اولویت قرار ندارد، بلکه مهم این است که بیاموزیم چگونه توانایی‌هایمان را تبدیل به کار و عمل کنیم.

پروفسور اولریش با اشاره به اهمیت تحقیقات گفت: یک بخش از انستیتوی ما به‌عنوان بزرگ‌ترین مرکز تحقیقاتی در میان تمام دانشگاه‌های آلمان شناخته می‌شود که به ما کمک می‌کند به بهترین و باکیفیت‌ترین مصالح و تولیدات نائل شویم.

 

موضوعات :
در همین رابطه