سرمایه‌گذاری صنعتی کمتر از مسجدسازی و مدرسه‌سازی نیست

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سرمایه‌گذاری صنعتی کمتر از مسجدسازی و مدرسه‌سازی نیست؛ اگر واحدهای تولیدی را ترغیب کنیم خیلی از مسائل اجتماعی کشور از جمله بیکاری حل می‌شود.
تاریخ: 17 اسفند 1395
شناسه: 7444

سید محمود نبوی، معاون وزیر صنعت

سید محمود نوابی با اشاره به بازدید از چند واحد تولیدی اظهار کرد: این واحدها، شرکت‌های روپایی هستند که تکنولوژی نوینی دارند. ماشین‌آلات و تجهیزات این واحدها از نوع مرغوب و به روز است که به طور مشهود می ‎ توان این موضوع را دید.

نوابی خاطرنشان کرد: این واحدها به لحاظ گردش مالی و نقدینگی کم و بیش دچار مشکلاتی هستند و بعضا تسهیلاتی از بانک‌ها درخواست کرده‌اند، برای همین باید بیشتر به آنها کمک کرد تا بازار صادراتی‌‎شان توسعه یابد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در همین راستا از بانک‌ها انتظار داریم به این بخش کمک کنند و اگر قرار باشد با ضرائب مرکب و جریمه تأخیر با این واحدها برخورد کنند، دیگر نگاه توسعه‌ای نیست. مخصوصاً بانک صنعت و معدن که وابسته به وزارتخانه بوده و انتظارمان از آن بیشتر است.

وی ادامه داد: بانک صنعت و معدن در سطح کشور کمک‌های زیادی کرده و درخواست داریم این واحدها را نیز درک کند. قطعا به این واحدها هر چه قدر کمک شود سرمایه‌گذاری است و جواب خواهد داد.

نوابی خاطرنشان کرد: امروز صنعت ما نیاز به حمایت و هدایت دارد و صنعت بار نبوده بلکه یار است. خیلی از ریسک‌ها را خود مدیران واحدهای تولیدی دارند و بانک‌ها در مقابل تضامین سختی که می‌گیرند یک سوم یا خوشبینانه نصف دارایی سرمایه‌گذار تسهیلات می‌دهند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: انتظار می‌رود کسی که در مناطقی چون لرستان سرمایه‌گذاری‌های بزرگی انجام می‌دهد بانک‌ها به وی کمک کنند تا افراد دیگر نیز راغب به سرمایه‌گذاری شوند.

وی تصریح کرد: این افراد به جای اینکه پول خود را در بازارهای رایج سوداگری و تجارت که حساب و کتابی ندارد و مالیاتی از آنها گرفته نمی‌شود وارد کنند آن را سرمایه‌گذاری می‌کنند.

نوابی افزود: سرمایه‌گذاری صنعتی کمتر از مسجدسازی و مدرسه‌سازی نیست و اگر واحدهای تولیدی را ترغیب کنیم خیلی از مسائل اجتماعی کشور از جمله بیکاری حل می‌شود. بیکاری به دنبال خود زنجیره بزرگی از مسائل پیوسته و آفات اجتماعی را به دنبال دارد و تنها خودش یک معضل نیست.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: اگر این واحدها را کمک کرد که شغل صحیحی ایجاد کنند بحث بازار پولی و پولشویی بهبود خواهد یافت.

وی گفت: تمام دستگاه‌ها آدرس واحدهای صنعتی را می‌دانند و مردم آگاهند که چه مقدار سرمایه‌گذاری می‌کنند برای همین سرمایه‌گذار فردی مقدس است، چراکه سرمایه خود را آشکار کرده و به همه نشان می‌دهد.

نوابی خاطرنشان کرد: نگاه وزارتخانه نگاهی حمایت کننده از واحدهای تولیدی است و به نوعی با این کار از مصرف کننده نیز حمایت می‌شود. قطعاً هر روز که پیش خواهیم رفت مشکلات مرتفع‌تر می‌شود و سخت‌تر از سال‌های گذشته نخواهد بود. با بهبود وضعیت در آینده واحدهای تولید تعامل بیشتری با دنیا خواهند داشت و نیازی به بانک‌ها ندارند.