رییس سازمان اداری و امور استخدامی

رشد ۵ درصدی اقتصاد در ایران بی نظیر است

معاون رییس جمهور و رییس سازمان اداری و امور استخدامی کشور می‌گوید: بدون درنظر گرفتن نفت، طی این مدت شاهد رشد پنج درصدی اقتصاد در کشور هستیم که در نوع خود بی نظیر است.
تاریخ: 21 اسفند 1395
شناسه: 7504

جمشید انصاری در هجدهمین جلسه اقتصاد مقاومتی آذربایجان غربی با بیان اینکه طبق گزارش بانک های بین المللی، ایران پر رونق ترین کشور در منطقه است گفت: در ۹ ماه سال جاری شاهد رشد ۵.۷ درصدی در حوزه کشاورزی، ۵.۴ درصدی در حوزه خدمات و ۱۰.۵ درصدی بودیم که نشانگر فعالیت های مثبت دولت تدبیر و امید برای خروج کشور از رکود اقتصادی است.وی با تاکید بر اینکه منطقه آزاد ماکو نقش بسزایی در توسعه منطقه دارد گفت: این منطقه دروازه ای به سوی اروپا است و به این جهت از ظرفیت های آن باید به خوبی استفاده کرد.

در ادامه این جلسه رییس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ۱۱۵ پروژه دستگاه های اجرایی استان با شاخص های مورد نظر بررسی شده است گفت: اقدام مهمی که در این جلسات انجام گرفته است، معرفی تکاب به عنوان پایلوت اقتصاد قاومتی استان بود.

ناصر حضرتی ادامه داد: همه اسناد خزانه جذب شده است و در این راستا جزو چهار استان برتر کشور بوده ایم.

در ادامه این جلسه مدیرعامل منطقه آزاد ماکو ضمن بازشماری پتانسیل های این منطقه گفت: احداث پایانه صادراتی، ذخیره سازی کلاهای استراتژیک مورد نیاز، بهره برداری اولیه از فرودگاه ماکو و بزرگراه ماکو_بازرگان در طی این مدت انجام شده است.

در ادامه رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: به ازای هر دو روز یک جلسه برگزار کردیم و از نظر تعداد جلسات رتبه سوم کشوری را دارا هستیم.

جعفرصادق اسکندری با بیان اینکه ۸۸۰ فقره بخشودگی جرایم در سال جاری انجام شده است گفت: آذربایجان غربی از نظر تعداد تسهیلات پرداختی رتبه  کشوری را دارا است.