فرهاد پرورش،مدیر عامل ایران ایر
فرهاد پرورش امروز در مراسم وررود دومین ایرباس قرارداد ایرانایر با کمپانی ایرباس و تحویل هواپیمای A330-200 اظهارداشت: امروز اولین هواپیمای بدنه وسیع نو وارد ناوگان هما شد و دومین فروند از این 330 مراحل انتقال را میگذراند و به زودی وارد کشور میشود.
پرورش ادامه داد: البته قرار نیست برای ورود هر هواپیما مراسم بگیریم، هواپیمای اول که وارد شد خط شکن و میوه برجام در صنعت هوایی بود و برای آن مراسمی برگزار کردیم. ایرباس 330 هم به نوعی هواپیمای بدنه وسیع است که اولین آن وارد کشور شده است و قرار نیست برای هر فروند در 10 سال مراسم داشته باشیم.
مدیرعامل ایرانایر افزود: فرایند ورود هواپیماهای نو پیچیده و زمانبر است، باید پای ریزهکاریهای قراردادها باشیم و صرف زمان برای عرصه و تلاش شرکت اجتناب ناپذیر است؛ کوچکترین قصور برای شرکت در آینده مشکل ایجاد میکند.
مدیرعامل ایرانایر ادامه داد: اینجانب مدیر پروژه خرید 3 هواپیما تا پیش از این در هما بودم و با فرایند خرید هواپیما آشنا هستم؛ کاری پیچیده انجام دادیم اما مشکلاتی هم هست که باید با آن دست و پنجه نرم کنیم.
پرورش گفت: اگر هواپیما کمی دیرتر وارد کشور میشود بخاطر پیچیدگیهای آن است و نباید ذهن نسبت به این کار بزرگ خراب شود.
مدیرعامل ایرانایر گفت: به هر حال طرفهای غربی به دنبال منافع خود هستند و ما هم باید منافع و صلاح شرکت خود را ببینیم و این موجب زمانبر شدن پروژه میشود.
وی ارتقاء کیفیت خدمات را از مزایای نوسازی ناوگان اشاره کرد و گفت: قطعاً تعدد هواپیماها برای یک ایرلاین فخر محسوب نمیشود بلکه ارتقاء کیفیت خدمات مهم است.
پرورش ادامه داد: هما متعلق به کشور و مردم است و این سرمایه ملی باید حفظ شود، ما به سهم خود در حفظ این سرمایه ملی تلاش کردیم و از همه دست اندرکاران صنعت میخواهیم از هما به عنوان هواپیمای ملی حمایت کنند.