مذاکرات فعالان اقتصادی مازندران با سفیر فنلاند

سفیر فنلاند در ایران با حضور در اتاق مازندران، نشستی را با مدیران دستگاه‌های اجرایی، جمعی از تشکل‌ها و فعالان اقتصادی مازندران برگزار کرد.
تاریخ: 23 اسفند 1395
شناسه: 7556

سفیر جمهوری فنلاند در تهران خواستار توسعه مناسبات بازرگانی با مازندران شد.

هری کمراینن سفیر فنلاند بابیان اینکه این کشور در زمینه فناوری سلامت و ساخت بیمارستان شهرت جهانی دارد، افزود: برخی از بهترین شرکت‌های ما در زمینه فناوری سلامت در ایران حضور دارند، از جمله شرکتی که دستگاه‌های ایکس ری (اشعه ایکس) با اسکن سه بعدی تولید می‌کند.

وی گفت: شرکت نیو آیکن سازنده ربات‌های کاملاً هوشمند و اتوماتیک برای پخش دارو در بیمارستان‌ها است که اولین ربات پخش دارو در ارومیه با کمک این شرکت نصب و راه‌اندازی خواهد شد.

سفیر جمهوری فنلاند با اشاره به اینکه مدارس فنلاند یکی از رتبه‌داران برتر آموزشی در دنیا هستند و برخی دانشگاه‌های ما جزو بهترین دانشگاه‌های دنیا هستند، افزود: بسیاری از دوره‌ها همچون هتلداری و مدیریت جهانگردی در این دانشگاه‌ها به زبان انگلیسی است و ما از دانشجویان ایرانی در دانشگاه‌های خود استقبال می‌کنیم.

کمراینن همچنین ابراز علاقه‌مندی کرد تا بداند شرکت‌های ایرانی چه مواردی را برای عرضه به کشور فنلاند دارد و گفت: ۱۲۰ کشور دنیا از آسانسورهای فنلاند استفاده می‌کنند.

سفیر جمهوری فنلاند با پیشنهاد ارتباط مستقیم اتاق بازرگانی مازندران و اتاق بازرگانی استان‌های فنلاند گفت: امسال چند هیات استانی اتاق بازرگانی ایران برای بازدید به فنلاند آمده‌اند. این امر مستقیماً شرکت‌ها را به هم وصل خواهد کرد و نتایج خوبی به همراه خواهد داشت.

رئیس اتاق مازندران هم در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های متنوع و مهم فنلاند در خصوص صادرات، فنلاند را کشوری پیشرو در زمینه تحقیقات و فناوری جنگل و صنایع چوب جهان دانست و گفت: مازندران در زمینه‌های مختلفی از قبیل صنعت، معدن، گردشگری و کشاورزی آماده همکاری با تجار و فعالان اقتصادی فنلاند است.

عبدالله مهاجر دارابی ابراز امیدواری کرد با اعزام هیات‌های تجاری از مازندران به فنلاند و برپایی نمایشگاه‌ها از قابلیت‌ها و ظرفیت‌ها زمینه‌های همکاری مازندران و جمهوری فنلاند فراهم شود.

مهاجر دارابی افزود: فرآوری چوب، تبادلات عینی و دانشگاهی، تجهیزات پزشکی، ماشین‌آلات صنعتی و فناوری‌های سبز از دیگر مواردی است که در دستور کار توسعه مبادلات تجاری میان مازندران و جمهوری فنلاند قرار دارد.

موضوعات :
در همین رابطه