عضو هیات رئیسه اتاق ایران

منابع صندوق توسعه ملی به کمک تولید و اشتغال بیاید

حسین پیرموذن، عضو هیات رئیسه اتاق ایران خواستار اختصاص منابع صندوق توسعه ملی به تولید و اشتغال شد.
تاریخ: 26 فروردین 1396
شناسه: 7907

عضو هیات‌رئیسه اتاق ایران خواستار تسهیل زمینه‌های خدمت‌رسانی به‌ویژه از سوی دولت برای فعالیت بخش‌خصوصی در استان اردبیل شد.

حسین پیرمؤذن در جلسه کارگروه اشتغال اردبیل تصریح کرد: در وضعیتی که دولت در رکود مالی به سر می‌برد، تنها مسیر رونق اشتغال و تولید، فعالیت بخش‌خصوصی است.

وی افزود: به‌منظور فعالیت بخش‌خصوصی لازم است زمینه‌های حمایت سرمایه‌گذاران مورداستفاده قرارگرفته و از سوی دولت و سیستم بانک‌ها اقدامات حمایتی دریغ نشود. به‌عنوان‌مثال در امر تولید، بخش‌خصوصی می‌تواند اقدامات قابل‌توجهی به اجرا درآورد و انتظار می‌رود زمینه فعالیت واحدهای تولیدی در استان تسهیل شود.

رئیس اتاق اردبیل یکی از شیوه‌های حمایت از بخش خصوصی را ارائه تسهیلات کم‌بهره دانست و گفت: با توجه به طرح لایحه استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی توسط واحدهای تولیدی، انتظار می‌رود زمینه استفاده از این تسهیلات فراهم شود.

وی تأکید کرد: صندوق توسعه ملی می‌تواند ظرفیت مطلوبی برای تولید و اشتغال فراهم کند و به دلیل اهمیت این تسهیلات لازم است دولت و مجلس برای تحقق آن اقدامات لازم را عملیاتی کنند.

رئیس اتاق اردبیل مسیر رونق و توسعه اشتغال را حمایت از بخش تولید کشور دانست و گفت: در خود استان اردبیل نیز انتظار می‌رود بخش دولتی یاری‌گر واحدهای تولیدی بوده و اقدامات مثبت سال‌های گذشته تکرار شود.

موضوعات :
در همین رابطه