همکاری ایکریک و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در زمینه صدور گواهی گردشگری حلال

موسسه جهانی حلال بر اساس استاندارد گردشگری حلال که توسط سازمان استاندارد ایران تدوین شده، گواهی گردشگری حلال صادر می کند.
تاریخ: 04 اردیبهشت 1396
شناسه: 7932

مرکز تحقیقات و اطلاع رسانی اتاق اسلامی ( ایکریک) با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد بر اساس استاندارد گردشگری حلال که توسط سازمان استاندارد ایران تدوین شده، گواهی گردشگری حلال صادر می کند.

دراین اطلاعیه آمده است: به دنبال فعالیت ایکریک در زمینه صدور گواهی حلیت و اعطای بیش از 1000 گواهی به شرکت ها و صنایع غذایی داخلی و خارجی و با توجه به درخواست های مجموعه های گردشگری مبنی بر دریافت گواهی حلال، این مرکز با همکاری  مشترک سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اقدام به صدور گواهی گردشگری حلال به موسسات و مراکز گردشگری بر اساس استاندارد گردشگری حلال که توسط سازمان ملی استاندارد ایران تدوین شده، کرده است

در این راستا شیوه نامه صدور گواهی گردشگری حلال توسط ایکریک و سازمان میراث فرهنگی با هدف معرفی و شناساندن تاسیسات گردشگری به دنیا و استفاده بیش از پیش از ظرفیت گردشگران مسلمان، گسترش تبادلات فرهنگی میان کشورهای اسلامی و همچنین استفاده از پتانسیل های فرهنگی و مذهبی کشور در کنار سایر زیرساخت های گردشگری به تصویب رسید.

از جمله اقدامات در زمینه گردشگری حلال رونمایی از لوگو، گواهی گردشگری، تدوین چک لیست های دفتر خدمات گردشگری و هتلداری حلال است.

اعطای گواهی گردشگری حلال به هتل ها، اماکن اقامتی و رستوران های کشور و برگزاری پاویون ملی ایران در زمینه گردشگری حلال در ابوظبی را می توان از دیگر فعالیت های انجام شده برشمرد.