رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بجنورد مطرح کرد

آبنبات بجنورد، سوغات پرآوازه اما مغفول | باید روی برندسازی کار شود

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بجنورد با اشاره به صادرات محدود آبنبات بجنورد، گفت: برای استفاده از مزیت‌های این سوغات شیرین باید روی برندسازی آن کار شود.
تاریخ: 15 اردیبهشت 1404
شناسه: 85160

به گزارش روابط عمومی اتاق بجنورد، رحمان بردی افروز، در خصوص سوغات استان به‌ویژه آبنبات بجنورد گفت: آبنبات بجنورد مرکز استان خراسان شمالی در سال‌های گذشته به‌صورت محدود به کشورهایی همچون روسیه، اندونزی و امارات متحده عربی به‌صورت محدود و بعضاً چمدانی صادر شده است اما برای گسترش نیاز به برندسازی دارد.

وی افزود: حدود 100 کارگاه آبنبات سازی در بجنورد وجود دارد که نیازمند همکاری و مشارکت است تا بتواند محصولات تولیدی خود را با برندی به کشورهای دیگر صادر کنند.

وی اظهار کرد: باوجوداینکه در استان خراسان شمالی توسط شهرک‌های صنعتی خوشه آبنبات و میز آبنبات توسط سازمان صمت تشکیل شده است اما تاکنون اقدام خاصی و گام بلندی برای این کالای صادراتی انجام نشده و صادرات آن محدود بوده است درحالی‌که این کالا می‌تواند ارزش صادراتی زیادی برای هم استانی‌ها ایجاد کند.

وی ادامه داد: اما تولیدکنندگان آبنبات بجنورد، باید در صادرات محصول خود به خارج از کشور همت بیشتری نشان دهند که علاوه بر برندسازی حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی باعث تبلیغ محصول و فرهنگ‌سازی برای استفاده آبنبات می‌شود.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بجنورد با بیان اینکه آبنبات باید به کشورهایی که ذائقه غذایی شیرین پسند دارند مانند کشورهای عربی صادر شود، گفت: همچنین جشنواره‌هایی برای برندینگ آبنبات بجنورد برگزار شده است اما این مهم زمانی میسر می‌شود همراهی، هماهنگی، اتحاد و همبستگی از سوی واحدهای تولیدی آبنبات بجنورد برای توسعه این صنف انجام گیرد.

 رحمان بردی افروز رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بجنورد در این رابطه بر برند سازی آبنبات تأکید کرد و گفت: سوغات‌های استان خراسان شمالی با حوزه گردشگری گره خورده است که این محصول پرطرفدار باید بیشتر معرفی شود تا گردشگران و زائران بدون خرید آبنبات از این استان گذر نکنند.

 وی تأکید کرد: باوجوداینکه آبنبات شهره کشور است اما معرفی این محصول مغفول مانده است که نیازمند معرفی بیشتر است و همچنین باید در تمامی مناطق گردشگری، بوم گردی‌ها و اقامت گاه‌ها به مهمانان معرفی شود.

وی افزود: با معرفی این سوغات می‌توانیم زمینه صادرات آن را فراهم کنیم درحالی‌که نام آبنبات بجنورد سر زبان‌ها است اما استقبال برای خرید این محصول شیرین کم است چراکه باید با بسته‌های جدیدتر و تبلیغات بیشتر بتوانیم کام مردم را شیرین کنیم.

موضوعات :
در همین رابطه