معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد

سیاست دولت دوازدهم، افزایش وام مسکن است

معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی می‌گوید: سیاست دولت دوازدهم حمایت از افزایش رقم تسهیلات مسکن و کاهش نرخ سود این تسهیلات است.
تاریخ: 22 مرداد 1396
شناسه: 9714

حامد مظاهریان، معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی

معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: حمایت از افزایش رقم تسهیلات مسکن و کاهش نرخ سود این تسهیلات از جمله سیاست‌های کلان دولت دوازدهم خواهد بود.

حامد مظاهریان افزود: سیاست کلان ما در حوزه مسکن، حمایت از نرخ پایین بهره و افزایش مبلغ تسهیلات مسکن و نیز طولانی شدن مدت بازپرداخت این تسهیلات مسکن است که البته اجرایی شدن آن مشروط به این است که نظام بانکی بتواند خود را از دارایی‌های سمی آزاد کند.

او تأکید کرد: پیشنهاد و دفاع هرروزه ما در برابر اقتصاد کلان این است که رقم تسهیلات مسکن در جهت بالا بردن قدرت خرید متقاضیان این حوزه افزایش پیدا کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سؤال که آیا دولت دوازدهم در نظر دارد نرخ سود تسهیلات مسکن را از ۹.۵ درصد کاهش دهد، گفت: کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن را مدنظر داریم و فکر می‌کنیم متناسب با نرخ سود بانکی که ان­شاءالله کاهش خواهد یافت، نرخ بهره تسهیلات بانکی مسکن نیز کاهش پیدا کند.

مظاهریان همچنین درباره سرنوشت سامانه ملی املاک و اسکان کشور تصریح کرد: این سامانه طراحی شده و نسخه بتای آن در دسترس قرار دارد اما لازم است به‌تدریج بانک‌ها به آن وصل شوند.

او همچنین در خصوص پیش‌بینی آینده بازار مسکن گفت: خبر خوشی که می‌توان اعلام کرد این است که همچون چهار سال گذشته در یک سال آینده نیز افزایش شدید قیمت در این بازار پیش‌بینی نمی‌شود و نرخ رشد قیمت مسکن در محدوده نرخ تورم خواهد بود که این مسئله کمک می‌کند تا خریداران واقعی در بازار حضور پیدا کنند.