رادیو مجازی اتاق ایران - 29 اردیبهشت 1403

افزایش همکاری‌های اقتصادی اتاق بندرعباس و مُسَندَم عمان

رییس اتاق بندرعباس گفت: استان مسندم و کشور عمان می‌توانند بهترین نقطه ترانزیت و پایگاه صادرات محصولات ایران به جهان به خصوص کشورهای آفریقایی باشد.

28 فروردین 1395
کد خبر : 1024
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

به گزارش روابط عمومی اتاق ایران به نقل از روابط عمومی اتاق بندرعباس، محمدامین صباغی‌زاده در نشست هیات نمایندگان اتاق بندرعباس با اشاره به دستاوردهای سفر سه گروه از هرمزگان به عمان بیان کرد: هیات دولتی، بخش خصوصی و بخش نمایشگاهی به همراه تعدادی از فعالان اقتصادی، سه گروه اعزامی از هرمزگان بودند که برای ارزیابی وضعیت تجاری و نمایشگاهی به این کشور سفر کردند.

وی ادامه داد: این سفر در راستای انجام تعهدات به تفاهمنامه‌ای در دولت قبل بود که بخش اقتصادی می‌تواند از این فرصت استفاده کند. صباغی‌زاده با اشاره به فروش محصولات هرمزگانی در نمایشگاه مسندم تصریح کرد: همزمانی برگزاری نمایشگاهی در مسقط با نمایشگاه خصب باعث شد نمایشگاه خصب تحت‌الشعاع قرار گیرد و ضربه‌ای به میزان بازدیدکنندگان وارد آید.

به گفته نماینده بخش خصوصی پروتکل همکاری بین اتاق بندرعباس و مسندم در یک همایش با حضور هیات تجاری و فعالان اقتصادی و مسئولان در استان امضا شد.

صباغی‌زاده از امضا منشور همکاری بین دو طرف در جهت ایجاد روابط بین فعالان اقتصادی در بخش توریستی و تجاری خبر داد و افزود: لوح تندیسی از طرف اتاق مسندم به فعالان اقتصادی اهدا شد و اتاق بندرعباس با اهدا لوح تندیس وزینی که مورد توجه آنان قرار گرفته بود از زحمات همتاهای خود قدردانی کرد.

رییس اتاق بندرعباس با بیان اینکه حدود 40 نفر از فعالان اقتصادی هرمزگان در این سفر حضور داشتند بیان کرد: خصب به عنوان پایگاه مهمی در بخش گردشگری فعالیت دارد که این صنعت را می‌توان به سمت هرمزگان سوق داد.

وی گفت: این استان و بندر خصب می‌تواند نقطه مطلوبی برای دستیابی و رسیدن به بازارهای جهانی به خصوص بازارهای آفریقایی باشد. به گفته وی جمعیت 32 هزار نفری مسندم نمی‌تواند پاسخگوی تولیدات هرمزگان باشد بنابراین باید سرمایه‌گذاری و چشم‌انداز منطقه‌ای در این نقطه پیش‌بینی شود.

نایب رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان گفت: زمینه‌های فراوانی برای سرمایه‌گذاری مشترک با عمان وجود دارد که باید با تعامل و تسهیل روابط زمینه تقویت مراودات با عمان را فراهم کرد که نیازمند تعامل مسئولان استانی با بخش خصوصی است. صباغی‌زاده، صدور و انجام امور بهداشتی و درمانی، امور صنعتی و برپایی نمایشگاه ها و همچنین خدمات فنی و مهندسی را از ظرفیت‌های فعالیت در این کشور برشمرد.

در همین رابطه