رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

پایگاه خبری اتاق ایران گزارش می‌دهد

کدام شرکت‌های هندی برای مذاکره به ایران آمده‌اند؟

«آیشواریا پلیمر» نام یکی از شرکت‌های هندی است که امروز در اتاق ایران حضور پیدا می‌کند. نام 35 شرکت از مهندسی گرفته تا تولید درخت در این فهرست قرار دارد.

04 خرداد 1395
کد خبر : 1388
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
«آیشواریا پلیمر» نام یکی از شرکت‌های هندی است که امروز در اتاق ایران حضور پیدا می‌کند. نام 35 شرکت از مهندسی گرفته تا تولید درخت در این فهرست قرار دارد.

عکس: ایرنا

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران روز سه‌شنبه ساعت 9:30 صبح، میزبان هیاتی 40نفره از شرکت‌های هندی به سرپرستی رئیس فدراسیون صادرکنندگان هند در بمبئی خواهد بود. مهندسی، پلاستیک، مواد شیمیایی، داروسازی، مواد غذایی و کالاهای خدمات دریایی از جمله زمینه‌های فعالیت‌های شرکت‌هایی است که در نشست تجاری ایران و هند حضور پیدا خواهند کرد. به همین بهانه پایگاه خبری اتاق ایران نگاهی به وضعیت برخی از این شرکت‌های هندی داشته‌است.

«آیشواریا پلیمر» یکی از شرکت‌هایی است که نام آن در میان شرکت‌های هندی به چشم می‌خورد. اطلاعات رسمی به دست آمده از سایت رسمی این شرکت نشان می‌دهد شرکت آیشواریا پلیمر در سال 1997 تأسیس شده و در حوزه پتروشیمی فعالیت می‌کند. این شرکت جزو تولیدکنندگان و بازاریاب‌های پلی‌استر، رزین و رزین صنعتی است. 20درصد از محصولات این شرکت به مالدیو و سری‌لانکا صادر می‌شود. کیفیت محصولات این شرکت شهرت خوبی را برای آن رقم زده‌است.

شرکت گچو از دیگر شرکت‌های هندیِ حاضر در اتاق ایران است که در زمینه تولید و صادرات صنعتی فعالیت می‌کند. این شرکت بیش از چهار دهه سابقه فعالیت در زمینه تجارت دارد. شرکت گچو جزو تولیدکنندگان موتورهای دیزلی، پمپ، لوازم یدکی و ماشین‌های کشاورزیِ هندی است. اطلاعات به دست آمده از سایت رسمی این شرکت نشان می‌دهد در سال 1974 و 1975 جوایزی در بخش صادرات موتورهای دیزلی و قطعات یدکی به آن تعلق گرفته‌است. در فهرست جوایز این شرکت بیش از ده عنوان جایزه برای چهار دهه فعالیتِ آن وجود دارد گه اکثر آن‌ها مربوط به صادرات موتورهای دیزلی و قطعات مهندسی است.

گجرات نیپون گروپ یک گروه چند ملیتی است که به طور ویژه در صنعت فرآوری فلزات فعالیت می‌کند. این گروه صنعتی در زمینه قطعات صنعتیِ الکتریکی، مکانیکی، هیدرولیکی و شیمیایی فعالیت دارد. شعار این شرکت «خدمات همراه با کیفیت» است. به صورت کلی، گجرات نیپون ارائه‌کننده خدمات صنعتی برای شرکت‌هاست.

«افرین ایندیا» یکی از شرکت‌های هندی است که با مس، آلومینیوم، قلع و نیکل سر و کار دارد. این شرکت نخستین بار در سال 1992 تأسیس شده و تا کنون در هند فعال بوده‌است. نام این شرکت در زمینه قطعات آلومینیومی شهرت بسیاری کسب کرده‌است. شعار این شرکت «قاطعیت و پشتکار» است. محصولات این شرکت در سطح بین‌المللی بیشتر روی قطعات بزرگِ فولاد متمرکز است. اصلی‌ترین برنامه‌ای که این شرکت قصد دارد دنبال کند مربوط به توسعه زیرساخت‌های آن برای بهبود سطح تولیداتش می‌شود. جاتین شاه مدیر این شرکت در توضیحات خود نوشته‌است: «پیشرفت و توسعه برای من هیچ‌گاه رویا نبوده‌است، بلکه واقعیتی دور بوده که می‌توان به آن دست یافت.»

شرکت‌های هندی که درخت تولید می‌کنند

شرکت‌های فنی و مهندسی تنها شرکت‌های هندی نیستند که به اتاق ایران می‌آیند. شرکت‌های دارویی و مواد غذایی و حتی شرکت‌های تولید و صادرات درختان و گیاهان نیز در این جمع حضور دارند. رینبو اینترنشنال یکی از این شرکت‌ها بود. رینبو اینترنشنال در 20 سال گذشته در زمینه تولید و صادرات درختان و گیاهان زنده فعالیت کرده‌است. این شرکت در زمینه تولید گیاهان بلند خیابانی، نخل، درخت‌های میوه و حتی چمن فعالیت می‌کند. این شرکت در سایت رسمی خود ادعا کرده تنها به محصولات اورجینال باور دارد و تمامی تولیداتش بر پایه استانداردهای بین‌المللی صورت می‌گیرد. شرکت رینبو تا کنون محصولات خود را به عمان، بحرین، قطر، کویت، کنیا و چند کشور دیگر صادر کرده‌است.

پام ایتبلز یکی از تولیدکنندگان مواد غذای فراوری شده نظیر نودل و پاستا است. بخش دیگری از این شرکت در زمینه ابزار و لوازم جراحی فعالیت می‌کند. نکته جالب توجه در مورد بخش غذایی این شرکت این است که در فاصله سال‌های 1997 تا 2009 این شرکت متعلق به ژاپنی‌ها بوده‌است. اکنون بیگ‌بازار و وال‌مارت جزو معروف‌ترین مشتری‌های پام ایتبلز هستند. این شرکت محصولات غذایی خود را به گونه‌ای تولید می‌کند که تا ماه‌ها به صورت تازه باقی بماند.

العزیز گروپ یکی دیگر از شرکت‌های هندی است که در اتاق ایران حضور پیدا کرده؛ این شرکت در زمینه تولید پلاستیک‌های باکیفیت فعالیت می‌کند. این قطعات پلاستیک برای کانال‌های برق، آب و گاز مورد استفاده قرار می‌گیرد. شرکت العزیز توجه ویژه‌ای به منابع انرژی دارد و سعی می‌کند تولیدات خود را به گونه‌ای داشته باشد که به عرضه انرژی نیز کمک کند.

زمینه اصلی فعالیت اکثر شرکت‌های هندی که به اتاق ایران آمده‌اند، تولید و صادرات است. برخی از آن‌ها در بازار نیز فعال هستند. اکثر این شرکت‌ها ارائه دهنده کالاها و خدمات مهندسی هستند اما در میان آن‌ها شرکت‌های فعال در بخش پتروشیمی، صنعت دارو و مواد غذایی و برخی موارد دیگر نیز به چشم می‌خورد.

موضوعات :
در همین رابطه