رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

واردات ۱۳۳۹ ردیف تعرفه ممنوع شد

صرفه‌جویی 8 درصدی ارزی با کنترل واردات

دیروز وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به سازمان توسعه تجارت، مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مبنی بر ممنوعیت ثبت سفارش و ثبت سفارش ۱۳۳۹ ردیف تعرفه را برای اجرا ابلاغ کرد. سال گذشته حدود 4.4 میلیارد دلار واردات برای این اقلام صرف شده و 8 درصد کل واردات بوده است.

03 تیر 1397
کد خبر : 14017
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با هدف صرفه‌جویی ارزی، جلوگیری از واردات کالاهای غیرضروری و دارای مشابه داخلی را در دستور کار قرار داده و ثبت سفارش و واردات 1339 ردیف تعرفه‌ای را ممنوع اعلام کرده است. بر اساس ابلاغ وزیر صنعت، ثبت سفارش‌های قبلی این ردیف‌ها نیز فقط درصورتی‌که تا قبل از 30 تیر برای آنها تخصیص ارز داده شده یا بدون نیاز به انتقال ارز باشد قابلیت واردات دارند و در غیر این صورت باطل اعلام می‌شوند.

بر اساس ابلاغیه وزیر صنعت، معدن و تجارت به سازمان توسعه تجارت و در پی تصمیم ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، ثبت سفارش و واردات ۱۳۳۹ ردیف تعرفه‌ای شامل بیش از 1400قلم کالا ممنوع شده که به نظر می‌رسد مهم‌ترین و ارزبرترین آن‌ها خودرو باشد چراکه بر اساس این مصوبه، واردات هرگونه خودرو خارجی حتی خودروهای هیبریدی ممنوع است.

انواع خودرو، بسیاری از کالاهای خوراکی و مصرفی دارای تولید داخل، برخی مواد معدنی، میوه، مواد متشکل از چرم، مصنوعات چوبی، ادوات موسیقی، برخی لوازم‌خانگی، انواع الیاف و کفش و لباس، غذای حیوانات ازجمله کالاهای ممنوعه هستند که از 30 خردادماه ثبت سفارش و واردات آنها متوقف شده است.

 در این ابلاغیه تأکید شده است که کلیه ثبت سفارش‌های صادره قبلی در ردیف‌ها فاقد اعتبار هستند مگر اینکه قبل از 30 تیرماه توسط شبکه بانکی تأمین ارز گردیده یا بدون انتقال ارز باشند.

فهرست کامل 1339 ردیف تعرفه‌ای که ثبت سفارش و واردات آنها ممنوع شده است را اینجا مشاهده کنید.

در همین رابطه