رادیو مجازی اتاق ایران - 4 فروردین 1403

کیوان کاشفی در نشست مشترک با شورای بازرگانی هلند و ایران مطرح کرد

توسعه فعالیت کوچک و متوسط‌ها، مسیر توسعه روابط اقتصادی با اروپا

نشست مشترک هیأت تجاری اتاق ایران با شورای بازرگانی هلند و ایران با حضور هیات اقتصادی اتاق ایران و فعالان اقتصادی هلند در آمستردام برگزار شد. کیوان کاشفی، عضو هیأت رئیسه اتاق ایران در این نشست بر توسعه همکاری میان شرکت‌های کوچک و متوسط هلندی و ایرانی تأکید کرد.

10 تیر 1397
کد خبر : 14129
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نشست مشترک هیأت تجاری اتاق ایران با شورای بازرگانی هلند و ایران با حضور کیوان کاشفی، عضو هیأت رئیسه اتاق ایران، محمدرضا کرباسی، معاون بین‌الملل اتاق ایران، جان سیمونز، رئیس شورای بازرگانی هلند و ایران و مدیران چند شرکت تجاری هلند در آمستردام برگزار شد.

عضو هیأت رئیسه اتاق ایران، ضمن تأکید بر لزوم حفظ و توسعه روابط اقتصادی ایران و هلند، گفت: ما از برگزاری نشست‌های دوجانبه فعالان اقتصادی ایران و هلند حمایت می‌کنیم و سفارت ایران در لاهه هم از حامیان توسعه این روابط و پیگیر گسترش ارتباطات دو طرف است.

کیوان کاشفی در نشست مشترک هیأت تجاری اتاق ایران با شورای بازرگانی هلند و ایران افزود: انگیزه ما این است که با ملاقات رودررو با همراهی دوستان مشترک در اروپا ضمن کم اثر کردن اقدامات محدودکننده آمریکا، بتوانیم روابط با شرکت‌های کوچک و متوسط را گسترش دهیم.

کاشفی، هلند را یکی از کشورهایی دانست که برای همکاری در بسیاری از حوزه‌ها از جمله کشاورزی، صنایع، انرژی‌های تجدیدپذیر و آب جذابیت دارد و تصریح کرد: ایران نیز در این حوزه‌ها تجارب ارزنده‌ای دارد، بنابراین ما در اتاق ایران و همچنین شورای بازرگان هلند و ایران باید این شرکت‌ها را برای همکاری به هم پیوند بزنیم و به‌طور مستقیم از طریق این شورا همکاری‌ها را گسترش دهیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمانشاه اظهار کرد: نیت ما از تأسیس اتاق مشترک ایران و هلند توسعه ارتباطات و همکاری‌های اقتصادی دوجانبه بوده و در این مسیر، اتاق مشترک باید بیشتر فعالیت کند تا این هدف محقق شود.

کاشفی تأکید کرد: اتاق ایران آماده هرگونه همکاری برای توسعه روابط فعالان اقتصادی ایران و هلند است و  ضمن استقبال از برگزاری نشست‌های دوجانبه، تلاش می‌کند در آینده وضعیت باثبات‌تری برای همکاری‌ها فراهم کند.

آمادگی برای توسعه همکاری در حوزه کالاهای حلال

معاون بین‌الملل اتاق ایران با اشاره به اینکه اتاق ایران میزبان موسسه تحقیقات و اطلاع‌رسانی اتاق اسلامی (ایکریک) در تهران است، گفت: یکی از وظایف ایکریک بحث توسعه کالاهای حلال در میان جوامع اسلامی و صادرات این کالاها از ایران به دیگر کشورهای جهان است.

محمدرضا کرباسی، در نشست مشترک هیأت تجاری اتاق ایران با شورای بازرگانی هلند و ایران تصریح کرد: ما برای همکاری با همه مجموعه‌هایی که از استانداردهای واحد حلال(OIC) تبعیت می‌کنند آمادگی داریم و در این مسیر از متولیان برگزاری نمایشگاه‌ها در هلند می‌خواهیم اطلاعات تکمیلی نمایشگاه‌ها را در اختیار ما قرار دهند.

کرباسی اظهار امیدواری کرد: همکاری‌های ایران و هلند در حوزه کالاهای حلال توسعه یابد.

باید اطلاعات دقیق‌تری از یکدیگر کسب کنیم

در ادامه، رئیس شورای بازرگانی هلند و ایران، گفت: شورای ما و کمپانی‌هایی که با ما کار می‌کنند تجارت را مهم‌ترین مسئله می‌دانند و مطمئنیم مشکلات برطرف می‌شود.

جان سیمونز، افزایش شناخت فعالان اقتصادی ایران و هلند از یکدیگر را از ملزومات توسعه همکاری‌ها دانست و افزود: برای تحقق این امر، باید اتاق مشترک بیشتر فعال باشد تا ما اطلاعات دقیق‌تری از هم داشته باشیم.

او ادامه داد: لازم است با همکاری اتاق مشترک، در اسرع وقت نشستی برگزار کرده و نقاط قوت و ضعف همکاری را مشخص کنیم تا بتوانیم همکاری‌ها را توسعه دهیم.

سیمونز تصریح کرد: برای ما برگزاری نشست مشترک برای شناسایی بیشتر ظرفیت‌های همکاری بسیار مهم است و امیدواریم اتاق ایران برای برگزاری این نشست اقدام کند.

موضوعات :
در همین رابطه