رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق ایران و عمان در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران

روند شناسایی تجار ایرانی و عمانی تسهیل شد

طبق اعلام محسن ضرابی رئیس اتاق مشترک ایران و عمان، تجار و سرمایه‌گذاران قبل از هر اقدامی از شرکای تجاری خود در عمان استعلام کنند.

10 تیر 1397
کد خبر : 14134
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان گفت: بر اساس توافق با طرف عمانی، قرار شد مرجع رسمی استعلام شرکای ایرانی برای عمانی‌ها اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان باشد و برای صحت شر‌کای عمانی هم این کار در اتاق عمان انجام شود.

محسن ضرابی در گفتگو با پایگاه خبری اتاق ایران اظهار داشت: یکی از مشکلات سرمایه‌گذاران و تجار ایرانی در عمان و همچنین تجار عمانی در ایران، عدم شناخت کافی از طرف تجاری بوده که تاکنون تبعات زیادی به همراه داشته است.

وی ادامه داد: همزمان با برگزاری هفدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و عمان در مسقط که هیات بلند پایه تجار ایرانی بخش خصوصی نیز حضور داشت در دیدار با  قیس‌الیوسف رئیس اتاق عمان، تصمیمات خوبی در این خصوص اتخاذ شد.

وی  افزود: با طرف عمانی توافق کردیم مرجع رسمی استعلام شرکای ایرانی برای عمانی‌ها اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان، و برای صحت شر‌کای عمانی هم این کار در اتاق عمان انجام شود.

ضرابی گفت: قرار شد مشکلاتی که پیش از این توافق بین تجار دو کشور به وجود آمده از طرف دو اتاق، ابتدا از طریق مذاکره و در صورت عدم توافق از طریق مراجع حقوقی پیگیری شود.

رییس اتاق مشترک ایران و عمان تاکید کرد: در این جلسه همچنین  راهکارهای حل مسائل بانکی و موانع و مشکلات بخش خصوصی بررسی و به طرف عمانی اعلام شد. در این نشست به طرف عمانی اعلام شد که سرمایه گذاران عمانی برای حضور در ایران می‌توانند تا ۷۵ درصد از تسهیلات صندوق توسعه ملی بهره‌مند شوند.

موضوعات :
در همین رابطه