رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

درخواست افزایش تعرفه وارادت گوشت قرمز برای حمایت از تولید عشایری

صادرات 200 هزار راس دام عشایری در دو ماه نخست سال

رییس سازمان امور عشایری کشور از صادرات 200 هزار راس دام عشایری در دو ماه نخست امسال خبر داد و افزایش تعرفه واردات گوشت قرمز را برای تقویت تولید داخلی این محصول خواستار شد.

30 خرداد 1395
کد خبر : 1958
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، کرمعلی قندالی یادآوری کرد در سال 1393 صادرات دام آزاد شد و افزود: پارسال بیش از 800 هزار راس دام سبک عشایر بیشتر به کشور کویت صادر شد.
وی گفت: تولیدات سالیانه عشایر در بخش های دامی، زراعی و باغی بالغ بر پنج میلیون و 700 هزار تن است که در مقایسه با جمعیت 1.7 درصدی آن نسبت به کل کشور، رقم قابل ملاحظه ای است.
قندالی اعلام کرد پارسال 500 هزار تن جو مدت دار 6 و 9 ماهه در اختیار عشایر قرار گرفته است.
همچنین به گفته وی، سازمان امور عشایر پارسال 36 دستگاه خودرو کمک دار میان استان های عشایری کشور توزیع کرد و امسال نیز تلاش می کند مجوز تامین 40 دستگاه خودرو دیگر را بگیرد.
رییس سازمان امور عشایر ایران درباره مصوبات جلسه شورای عالی عشایر در سال 1393 اضافه کرد: با پیگیری های انجام شده مبلغ پنج هزار میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد چهار درصد و ضمانت زنجیره ای در مدت پنج سال در اختیار عشایر قرار می گیرد.
رییس سازمان امور عشایر از نمایندگان دوره دهم مجلس شورای اسلامی خواست در تدوین و تصویب قوانین، هر جا کلمه «روستایی» می آید، عنوان «عشایری» نیز آورده شود.
به گزارش ایرنا، جمعیت عشایری کشور 212 هزار خانوار در قالب یک میلیون 198 نفر جمعیت در قالب چهار ایل و 552 طایفه است که در 59 درصد کشور پراکنده اند.
سالیانه یک میلیون و 200 هزار نفر ییلاق و قشلاق می کنند که هم اکنون کمتر از 20 درصد آن به شکل سنتی و بقیه با کمک خودرو انجام می شود.
32 میلیون هکتار از بهترین مراتع درجه یک و دو کشور در بخش های عشایری واقع شده است.
همچنین سالیانه پنج میلیون و 600 هزار تن تولیدات دامی و کشاورزی کشور از سوی جامعه عشایری تولید می شود؛ این جامعه با برخورداری از 24 میلیون راس دام، 20 درصد محصولات پروتئینی و 35 درصد صنایع دستی کشور را تولید و تامین می کند.

در همین رابطه