رادیو مجازی اتاق ایران - 27 فروردین 1403

15 نکته از سخنان نعمت‌زاده در بازدید از مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا

سایپا سال آینده 2 خودروی جدید عرضه می‌کند

به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت گروه صنعتی سایپا قول داده است اواخر سال اینده 2 نوع خودرو باپلتفرم تازه وارد بازار کند.

20 تیر 1395
کد خبر : 2375
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت گروه صنعتی سایپا قول داده است اواخر سال اینده 2 نوع خودرو باپلتفرم تازه وارد بازار کند.

محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت

محمدرضا نعمت زاده صبح امروز (یکشنبه) پس از بازدید از بخش های مختلف مرکز تحقیقات و نوآوری گروه صنعتی سایپا یدک در جمع خبرنگاران صحبت کرد که 15 نکته آن به شرح زیر است:

1.      می توان تا افق چشم انداز سالیانه حدود یک میلیون دستگاه خودروی تولیدی خودروسازان کشور را در بازار های جهانی عرضه کرد.

2.      حدود 2 میلیون از خودروهای جدید نیز در بازار های داخلی عرضه خواهد شد.

3.      باید توان بازرگانی صادراتی کشور افزایش یابد و موفقیت در صادرات محصول های داخلی نیازمند شناسایی بازارهای خارجی، آگاهی از سلایق مختلف مردم جهان و شناسایی رقبای مختلف است که این نیز تنها با داشتن بازرگانی صادراتی توانمند محقق می شود.

4.      انجام تحقیقات بازار و شناسایی رفتار مصرف کنندگان به عنوان عامل موفقیت در صادرات اهمیت به‌سزایی دارد و ایجاد مراکز تحقیقات بازار در کنار مراکز تحقیقات فنی و مهندسی برای صادرات محور شدن محصول ها ضروری است.

5.      بازدید من از مرکز تحقیقات گروه صنعتی سایپا نشان می‌دهد فعالیت های خوبی در زمینه تحقیقات و تکمیل آزمایشگاه ها و توسعه فنی و مهندسی در این مرکز انجام شده است که نشان از عزم آنان برای توسعه فعالیت های تحقیق محورانه دارد.

6.      همکاری تحقیقاتی مرکز تحقیقات گروه صنعتی سایپا با شرکت های بین المللی برای تولید پلتفرم های جدید و توانمند شدن مرکز تحقیقات سایپا در اثر این همکاری ها آغاز شده است.

7.      اکنون گروه صنعتی سایپا اقدام به استفاده از استاندارد هایی برای محصولات خود کرده است که خودروسازان اروپایی به صورت اختیاری انجام می دهند.

8.      خودرو نمونه این اقدام جدید مرکز تحقیقات سایپا اواخر امسال با ظاهری زیبا و عملکردی مناسب به بازار داخل وارد خواهد شد.

9.      مرکز تحقیقات گروه صنعتی سایپا قول داده است اواخر سال اینده 2 نوع خودرو باپلتفرم تازه وارد بازار کند که از آنان خواسته ام درصورت امکان این امر 6 ماه زودتر عملی شود.

10.  گروه صنعتی سایپا با اصلاح ساختاری که از یکسال گذشته آغاز کرده و اهتمامی که برای همکاری با دانشگاه و شرکت های موفق خارجی از خود نشان داده است خواهد توانست محصول های ارزشمندی را به بازار داخلی عرضه کند.

11.  تولید محصول های تیبا 1 و 2 و ساینا از موارد این اهتمام سایپا برشمرده می‌شود و رسیدن به این موفقیت ها در شرایطی بوده که در اثر تحریم ها هیچ گونه دسترسی به بازارهای بین المللی نداشته است.

12.  به طور قطع اگر شرایط کشور به گونه ای بود که می شد از خودرو سازان حمایت معنوی کرد و اعتماد مردم به آنان افزایش می یافت توانایی آنها در تولید محصول خوب افزایش می یافت.

13.  1.7 درصد از سهم فروش گروه صنعتی سایپا به مرکز تحقیق و توسعه این شرکت اختصاص یافته که باید این میزان افزایش یابد و با انجام هزینه های منطقی در تحقیق و توسعه گام های خوبی در تولید محصول کیفی برداشت.

14.  به دنبال صادرات محصول های تولید داخل هستیم و باید با تکمیل چرخه تحقیق و توسعه محصولی تولید کرد که در بازار های بین المللی خریدار داشته باشد.

15.  سهم تولید داخل در محصول خودرویی 80 درصد است و برخی مواقع این سهم به 100 درصد تولید داخل می رسد.

در همین رابطه