رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق ایران در نشست با استاندار کردستان عنوان کرد؛

بخش خصوصی برای رفع مشکلات اقتصادی کشور در کنار دولت است

29 تیر 1395
کد خبر : 2632
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رییس اتاق ایران با اشاره به اینکه بخش خصوصی با دولت برای رفع مشکلات کشور هم قسم است، گفت: بخش خصوصی درصدد است با مشارکت بخش دولتی در راستای عبور از رکود و مبارزه با فساد و رانت خواری در جهت رونق فضای کسب و کار تلاش کند.

محسن جلال پور، رئیس اتاق ایران در جریان دیدار اعضای اتاق سنندج با استاندار کردستان، افزود: بخش خصوصی درصدد است با مشارکت بخش دولتی در راستای عبور از رکود و مبارزه با فساد و رانت خواری در جهت رونق فضای کسب و کار تلاش کند.

وی با اشاره به ثبات حاکم بر استان کردستان و شرایط مناسب سرمایه گذاری و ظرفیت های ارزشمند در استان گفت: امروز شرایط برای توسعه استان فراهم شده است.

جلال‌پور افزود: امروز در سایه پیگیری های استاندار کردستان نسبت به چند سال گذشته، استان شاهد تحولات زیادی بوده است.

رییس اتاق ایران با اشاره به اینکه امروز دولت با درآمد محدود نفتی و شرایط دشواری مواجه است، گفت: هم اکنون رکود بر کشور و فعالیت‌های اقتصادی سایه افکنده و پروژه‌های نیمه تمام زیادی از گذشته باقی مانده است.
جلال پور با اشاره به اینکه بخشی از گرفتاری های کشور به سیستم بوروکراسی اداری بر می‌گردد، گفت: اولین مشکل بنگاه‌های اقتصادی نقدینگی نیست بلکه وجود فساد اداری از مشکلات بنگاه های اقتصادی است در همین راستا دولت باید با مشارکت قوه قضاییه برای رفع آن تلاش کند.

وی با اشاره به برخورداری استان کردستان از موقعیت‌های مناسب در حوزه‌های مختلف کشاورزی، دامپروری، آبزی پروری و گردشگری و همجواری با کشور عراق گفت: با توجه به شرایط حاکم بر کشور ترکیه می‌توان از این فرصت در راستای افزایش صادرات و رونق اقتصادی بهره گرفت.

در همین رابطه