شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

در جلسه هم‌اندیشی اتاق بجنورد مطرح شد

توجه به صادرات؛ اولویت جنگ اقتصادی

در جلسه هم‌اندیشی اتاق بجنورد بر لزوم توجه به صادرات در شرایط جنگ اقتصادی تأکید شد. اتاق بجنورد با تأکید بر اهمیت صادرات در نظر دارد در سال جاری 3 رویداد مرتبط با صادرات برگزار کند.

21 دی 1398
کد خبر : 31816
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بجنورد از برگزاری سه رویداد مهم تجاری و اقتصادی در استان از سوی این اتاق، شامل برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی و سرمایه‌گذاری، برپایی نمایشگاه افغانستان و جشن سالروز صادراتی استان تا پایان سال جاری خبر داد.

سعید پورآبادی در جلسه هم‌اندیشی برگزاری این رویدادها، خواستار هماهنگی، اتحاد و انسجام اعضا در برگزاری این سه رویداد مهم استانی شد و افزود: باید از تمام ظرفیت‌های و پتانسیل‌ها و توانمندی‌های استان در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت، گردشگری، کشاورزی، بازرگانی، خدمات درمانی و.. در برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های استان استفاده شود و اتاق بجنورد درصدد است در این نمایشگاه از ظرفیت تجار و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بهره‌مند شود.

مهدی نجات نیا، دبیر اجرایی اتاق بجنورد نیز بر لزوم اهمیت و شناسایی بازارهای هدف صادراتی استان با کشورهای آسیایی و اروپایی تأکید کرد و اظهار کرد: تعیین بازار هدف صادراتی از راه برنامه‌ریزی و اجرای تحقیقات بازار بین‌المللی و با هدف شناسایی دقیق فرصت‌ها و تعیین جزئیات فرصت‌های موجود در بازارهای فرامرزی ممکن می‌شود.

او افزایش صادرات استان منجر به رونق و توسعه فعالیت‌های اقتصادی استان خواهد شد بنابراین تولیدکنندگان، کشاورزان و متولیان امر باید تلاش بیش و پیش در تسهیل صادرات محصولات استان در بخش‌های مختلف صادراتی استان داشته باشند.

نجات نیا در رابطه با برگزاری سه رویداد مهم اتاق بجنورد تا پایان سال 98، اظهار کرد: تنها منبع درآمدی کشور استفاده از ظرفیت صادرات غیرنفتی است بنابراین توجه به صادرات باید بیش‌ازپیش در کشور و به‌ویژه استان ملموس باشد.

نجات نیا زمان برنامه‌ریزی برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی و سرمایه‌گذاری استان را 6 تا 10 اسفندماه، برپایی نمایشگاه افغانستان را 29 بهمن‌ماه و جشن سالروز صادرات را در بهمن‌ماه امسال اعلام کرد.

او افزود: در برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی و سرمایه‌گذاری استان 30 نفر از روسای تشکل‌های اقتصادی و بازرگانی، سفرا و رایزنی‌های اقتصادی و 8 کشور آسیایی شامل افغانستان، ترکیه، عراق، روسیه، آذربایجان، ازبکستان، پاکستان و عراق دعوت می‌شوند.

به گفته نجات نیا در این نمایشگاه، همایش تخصصی برای ایجاد گفت‌وگوهای تجاری میان کشورهای دعوت شده نیز برگزار می‌شود.

موضوعات :
در همین رابطه