رادیو مجازی اتاق ایران - 3 اردیبهشت 1403

شعبان فروتن در نشست شورای گفت‌وگوی ایلام

شرکت‌های دانش‌بنیان باید حمایت شوند

شعبان فروتن، رئیس اتاق ایلام در نشست شورای گفت‌وگوی این استان با تأکید بر لزوم حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، این اقدام را زمینه‌ساز استفاده از دانش داخلی در صنایع و تحقق توسعه اقتصادی دانست.

04 اسفند 1398
کد خبر : 32319
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام با تأکید بر ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان حرکت جدیدی برای استفاده از فناوری‌های روز است که می‌تواند کشور ما را به سمت توسعه همه‌جانبه با استفاده از دانش داخلی سوق دهد. تأکید کرد.

شعبان فروتن در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان ایلام که با موضوع بررسی مشکلات و پیشنهاد‌های پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان استان برگزار شد، افزود: ناتوانی در بازپرداخت تسهیلات، بهره تسهیلات بالا و کوتاه بودن زمان بازپرداخت تسهیلات ازجمله مشکلاتی است که فراروی شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دارد.

رئیس اتاق ایلام معافیت مالیاتی و کاهش سهم حق بیمه کارفرمایان شرکت‌های دانش‌بنیان از 30 به 10 درصد نیز از دیگر درخواست‌های این شرکت‌ها عنوان کرد.

فروتن تأکید کرد: با توجه به نقش محوری شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه همه‌جانبه کشور ضرورت دارد که با نگاه فرابخشی به تقویت این شرکت‌ها نگریسته شود.

رئیس پارک علم و فناوری ایلام نیز در این نشست گفت: 69 شرکت در این پارک وجود دارد که 17 شرکت از آنها فعال در حوزه دانش‌بنیان است.

به گفته کامران طاهرپور، از مجموع 90 محصول شرکت‌های دانش‌بنیان در استان ایلام تعداد 65 محصول تجاری‌سازی شده است.

او با بیان اینکه پارک علم و فناوری به‌تازگی صاحب سند و ملک جدید شده است افزود: قرار است در مجموعه جدید برای صد کارگاه، آزمایشگاه فناوری ایجاد شود.

استاندار ایلام نیز در این نشست گفت: درست است که تحریم‌ها مشکلاتی ایجاد کرده است اما نباید مانع خلاقیت و حرکت در ادامه مسیر شود.

قاسم سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه در ایران توان تولید باکیفیت و نوآورانه وجود دارد، گفت: تحریم‌ها می‌تواند فرصتی برای رشد فعالیت‌های نوآورانه و تولیدی در کشور باشد.

او افزود: به همان شکل که توانستیم در حوزهٔ نظامی و موشکی و هسته‌ای موفق شویم در حوزه‌های دانش‌بنیان و تولیدی و صنعتی نیز می‌توانیم موفق عمل کنیم.

استاندار ایلام با اشاره به نشست با شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: در این نشست که با حضور مدیران این شرکت‌ها برگزار شد مسائل و مشکلات طرح شد و راهکارهایی نیز برای بالا بردن ظرفیت‌ها در استان اتخاذ شد.

 او در ادامه گفت: مدیران توجه داشته باشند باید مسائلی را که سد راه تولید و نوآوری برای شرکت‌های دانش‌بنیان است، برطرف شود.

استاندار ایلام در ادامه به افتتاح مراکز دانش‌بنیان در استان اشاره کرد و گفت: در جریان افتتاح مرکز دانش‌بنیان در آزمایشگاه ژنتیک حضور یافتم که مسئول این مرکز می‌گفت اگر این خدمات و زنجیرهٔ این خدمات را گسترش دهیم می‌توانیم سالانه ۴۵۰ میلیارد تومان در بحث هزینه‌های بیماری‌های ژنتیکی صرفه‌جویی کنیم.

موضوعات :
در همین رابطه