رادیو مجازی اتاق ایران - 1 اردیبهشت 1403

ابوالفضل خاکی تشریح کرد

اقدامات اتاق قم در مقابله با کرونا

ابوالفضل خاکی، رئیس اتاق قم می‌گوید این اتاق نیز مانند دیگر اتاق‌های بازرگانی در روند مقابله با کرونا فعال بوده و مقادیر قابل‌توجهی از اقلام و تجهیزات موردنیاز برای جلوگیری از شیوع کرونا را تأمین و به مردم و مراکز درمانی اهدا کرده است.

24 فروردین 1399
کد خبر : 32830
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق قم گفت: این اتاق در راستای مسئولیت‌های اجتماعی و تسریع در روند کمک‌رسانی و خدمات ارزشمند سازمان بهداشت و درمان استان به مردم عزیز، مقادیر قابل‌توجهی از اقلام محافظت شخصی و مرتبط با بیماران کرونا را به سازمان‌های مربوطه و بیمارستان‌های استان تحویل داده است.

ابوالفضل خاکی در حاشیه نظارت بر ارسال کالا به بیمارستان‌های استان اظهار کرد: فعالان بخش خصوصی در قالب کمپین نفس با محوریت اتاق بازرگانی قم، از همان روزهای ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور، فعالیت‌های خود را برای مقابله مؤثر و هدفمند با این ویروس همه‌گیر در کشور آغاز کردند.

او افزود: در این میان اتاق قم تلاش کرد تا به انواع مختلف هم از اعضای خود و فعالان اقتصادی صیانت و حمایت کند و هم در راستای مسئولیت اجتماعی خود با برنامه‌ریزی و هم راستا کردن فعالیت‌های خیرخواهانه و نیکوکارانه فعالان اقتصادی، بنگاه‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی گامی مؤثر در جهت کاهش آلام جامعه بردارد و به مردم و کادر درمان کمک کند.

رئیس اتاق قم گفت: تاکنون اقلام مختلفی از نیازهای ضروری پزشکان و پرستاران و کادر درمان بیماران مبتلا به این ویروس را با کمک تولیدکنندگان و بازرگانان تأمین شده است،

برابر فهرست تجمیعی این کمک‌ها تا روز 15 اسفندماه بدین شرح است:

 10 دستگاه ونتیلاتور پرتابل

33 هزار عدد ماسک با فیلترینگ بالا

تهیه مقادیری بخاری‌برقی

2 هزار و 900 عدد ست لباس محافظت شخصی پزشکی (گان) مخصوص آی سی یو

 15 کارتن لباس ضدویروس

هزار و 200 عدد شیلد محافظ صورت

60 هزار لیتر آب ژاول

4 گالن کنستانتره ضدعفونی کننده

 540 لیتر مایع ضدعفونی کننده

43 هزار و 500 جفت دستکش

54 کارتن دستکش جراحی

7240 7 هزار و 240 مایع ضدعفونی کننده دست و سطوح

500 عدد کلاه تمام فیلتر

رئیس اتاق قم تصریح کرد: این اقلام به دانشگاه علوم پزشکی، بیمارستان‌ها، مجمع خیرین سلامت، سپاه پاسداران، شهرداری و مراکز درمان و درمانگاه‌ها تحویل داده شده است.

به گفته خاکی، تاکنون 11 محموله تجهیزات بهداشتی در اختیار همه بیمارستان‌های استان برای کادر درمان و بیماران مبتلا به کویید 19 قرار داده است.

او تصریح کرد: طبق قراردادی مابین اتاق قم و مجمع خیرین مقرر شده است هزینه‌ای بالغ‌بر 50 میلیارد ریال به امر تأمین نیاز بیمارستان‌های استان در خصوص تجهیزات مصرفی برای مقابله با بیماری کرونا اختصاص یابد.

خاکی افزود: تاکنون بیش از 60 هزار لیتر آب ژاول و 10 تن مواد ضدعفونی کننده سطوح نیز تهیه شده و در اختیار شهرداری و سپاه قرار گرفته است.

ابوالفضل خاکی از تمامی عزیزانی که در اتاق ایران و همچنین اتاق تهران در این امر، اتاق قم را در راستای رسیدن به این هدف بزرگ که پایان این معضل جهانی است یاری نموده‌اند تقدیر و تشکر کرد و ابراز امیدواری داشت که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی هرچه سریع‌تر این مسئله حل خواهد شد.

بدیهی است که این اقدامات و کمک‌ها همچنان ادامه خواهد داشت و نتایج آن در گزارش‌های بعد به اطلاع فعالان اقتصادی خواهد رسید.

موضوعات :
در همین رابطه