رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

در نشست تقدیر از کارگروه انتخاب صادرکننده نمونه مطرح شد

شاخص انتخاب صادرکننده نمونه با همفکری تشکل‌ها و اتاق‌های بازرگانی تدوین می‌شود

نشست تقدیر از اعضای کارگروه اصلی انتخاب صادرکننده نمونه برگزار شد. در این نشست روند انتخاب صادرکننده نمونه بررسی شد و قرار شد برای سال آینده از مسیر فعلی آسیب‌شناسی شود و شاخص‌ها با نظر تشکل‌های صادراتی بخش خصوصی و اتاق‌های بازرگانی انتخاب شود.

23 بهمن 1399
کد خبر : 36936
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نشست تقدیر از اعضای کارگروه اصلی انتخاب صادرکننده نمونه با حضور محمدرضا رمضانی، دبیرکل اتاق ایران و علی ملایی، معاون کسب‌وکار اتاق ایران برگزار شد. در ابتدای این نشست علی ملایی از تلاش اعضای کارگروه اصلی انتخاب صادرکننده نمونه تقدیر کرده و گفت: در این مراسم مجموعاً از 56 صادرکننده برتر با اهدای تندیس و لوح، تقدیر به عمل آمد. آمار مشارکت‌کنندگان در بیست‍‌ و چهارمین مراسم روز ملی صادرات، در مقایسه با سال گذشته، 70 درصدرشد داشت. این در حالی است که با توجه به محدودیت‌های ارزی و بخشنامه‌های منتشرشده از سوی بانک مرکزی پیش‌بینی می‌شد امسال با کاهش تقاضا برای مشارکت در روز ملی صادرات مواجه باشیم.

بعد از آن محمدرضا رمضانی از فرآیند انتخاب صادرکننده نمونه گفت: برای اولین‌بار انتخاب صادر کننده نمونه به بخش خصوصی سپرده‌شده بود. در این مسیر از همه‌کسانی که ما را همراهی و یاری کردند تشکر می‌کنیم و امیدواریم در آینده از فرصت‌های صادراتی بهتر و بیشتر بهره بگیریم، موانع را برطرف کنیم و راه را برای صادرات بیشتر برای فعالان اقتصادی کشور فراهم کنیم.

بعد از آن از اعضای کارگروه اصلی انتخاب صادرکننده نمونه، محمود اسکندری، نماینده سازمان توسعه تجارت، سیدحمزه پورحیدری، نماینده بانک مرکزی، سعید سارویی، نماینده جهاد کشاورزی، صفرزاده، نماینده گمرک، تقی تقی‌پور، نماینده سازمان ملی استاندارد و سعید آذری محبی، نماینده سازمان برنامه و بودجه کشور تقدیر شد.

در ادامه این نشست آذری‌محبی پیشنهاد داد که برای برگزاری مراسم روز ملی صادرات در سال آینده اول روندهای گذشته بررسی شود، موانع و مشکلات احصا شده و برای اصلاح انها اقدامی جدی انجام شود. در ادامه می‌توان شاخص‌ها را با هم‌فکری تشکل‌های صادراتی تدوین و تصویب کرد.

ملایی در ادامه این نشست از تعداد صادرکننده‌ها و حوزه‌های فعالیت گفت و اینکه باید برای این حوزه و انسجام آن فکر شود و برای هر حوزه یک یا دو نفر صادرکننده نمونه انتخاب شود که از هر نظر رتبه بالایی را در شاخص‌ها کسب کرده باشد.

بعد از آن سارویی، نماینده جهاد کشاورزی از واگذاری روند انتخاب صادرکننده نمونه و برگزاری مراسم روز ملی صادرات به اتاق ایران قدردانی کرد.

او پیشنهاد داد: گزارشی مکتوب درباره روند اجرای کار تهیه شود و در اختیار سازمان‌ها و مدیران ارشد این سازمان‌ها قرار گیرد. همچنین بهتر است از روند انتخاب صادرکننده نمونه و ممتاز کلیپی تهیه شود و در ادامه بازدیدی از شرکت‌های صادرکننده ممتاز انجام شود.

در ادامه نشست صفرزاده، نماینده گمرک از شاخص‌های انتخاب صادرکننده نمونه گفت که این شاخص‌ها اول با حضور تشکل‌های صادراتی، اتاق‌های بازرگانی و فعالان اقتصادی تهیه شود و در ادامه نشست‌های تخصصی کیفیت شاخص‌های بررسی شود.

بعد از آن پورحیدری، نماینده بانک مرکزی به شنیدن نظرات تشکل‌های اقتصادی تاکید کرد و اینکه شاخص‌ها با نظر آن‌ها تدوین شود.

در ادامه نشست از بابک ولی‌زاده تقدیر شد و او گفت: که برگزار مراسم روز ملی صادرات تجربه خوبی بود و تمام تلاش اتاق ایران بر این بود که کارها بدون کمترین حاشیه و با شفافیت بیشتر پیگیری شود. برای ادامه کار در آینده باید نظرات تشکل‌ها و اتاق‌ها دریافت شود و روند و کیفیت آنهابررسی و نهایی شود. 

در همین رابطه