رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

سهام عدالت وثیقه وام می‌شود

اعلام شرایط اعطای تسهیلات و بازپرداخت کارت اعتباری سهام عدالت

روابط عمومی بانک ملی ایران شرایط تسهیلات کارت اعتباری سهام عدالت را تشریح و اعلام کرد: این تسهیلات در قالب کارت اعتباری و با توثیق سهام عدالت به متقاضیان پرداخت می‌شود.

05 اردیبهشت 1400
کد خبر : 37874
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

زمزمه‌های اعطای کارت اعتباری به مشمولان سهام عدالت از سال قبل به گوش می‌رسید. طرحی که در تابستان سال گذشته در شورای پول و اعتبار به تصویب رسید و چندی پیش، حسین فهیمی، مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه اعلام کرده بود: دو بانک بزرگ کشور یعنی ملی و تجارت درحال ارائه تسهیلات هستند و مشمولان سهام عدالت که در این بانک‌ها شماره حساب دارند و جزو مشتریان آن بانک‌ها هستند می‌توانند با مراجعه به آنها درخواست کارت اعتباری کنند.

بیست و یکم فروردین، عباس معمارنژاد،معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزیر اقتصاد درباره آخرین وضعیت بانک‌های ارائه دهنده کارت اعتباری سهام عدالت خبر داد علاوه بر دو بانک ملی و تجارت، سایر بانک‌ها تا پایان اردیبهشت 1400 کارت اعتباری سهام عدالت صادر خواهند کرد.

روز گذشته، روابط عمومی بانک ملی ایران شرایط تسهیلات کارت اعتباری سهام عدالت را تشریح و اعلام کرد: این تسهیلات که در قالب کارت اعتباری و با توثیق سهام عدالت به متقاضیان پرداخت می‌شود، به صورت اقساطی یا یکباره به بانک بازگردانده خواهد شد.

بنابراین، در صورتی که کل مبلغ تسهیلات تا ۳۶ روز پس از دریافت آن به صورت یکجا بازگردانده شود؛ تسویه به طور کامل انجام شده است و سودی به آن تعلق نخواهد گرفت.اگر مبلغ تسهیلات پس از انقضای این مدت به بانک باز نگردد، بازپرداخت آن در اقساط ۳۶ ماهه و با نرخ ۱۸ درصد خواهد بود.

اما مزیت اعطای اعتبار خرید به دارندگان سهام عدالت چیست؟ «ایجاد مشوق برای نگهداری اوراق سهام عدالت» از مهم‌ترین اهداف این اقدام عنوان شده است. در همین زمینه، حسین سلاح‌ورزی، نایب‌رئیس اتاق ایران و عضو شورای عالی بورس در گفت‌وگویی که سال گذشته داشت، تاکید کرده بود سهام عدالت مجموعه و پرتفویی از سهام با ارزش و بنیادین است و هدف آزادسازی آنها این بوده که دارندگان این سهام بتوانند از منافع اقتصادی آن در شرایطی که نیاز دارند، استفاده کنند.از طرف دیگر نیاز اقتصادی دارندگان سهام عدالت نباید منجر به فروش زودهنگام، ارزان یا عجله‌ای این سهام با ارزش شود لذا این بحث مطرح شد که سازوکاری دیده شود تا اعتبار خریدی را در اختیار دارندگان سهام عدالت قرار دهند.

او معتقد است: اعتبار خرید منافع مختلف و متعددی برای دارندگان سهام عدالت در پی دارد و این افراد در قالب اعتبار خرید خود می‌توانند هر زمانی که نیازی داشته باشند، از آن استفاده و البته بهره و کارمزدی را بپردازند. همچنین مزیت سوم اعطای اعتبار خرید به دارندگان سهام عدالت نیز آن است که دارندگان سهام عدالت می‌توانند در شرایط مناسب‌تر و با قیمت بهتر سهام خود را معامله کنند.

موضوعات :
در همین رابطه