رادیو مجازی اتاق ایران - 1 اردیبهشت 1403

در مجمع عمومی عادی سالیانه اتاق مشترک ایران و اتریش

اعضای جدید هیات مدیره اتاق مشترک ایران و اتریش انتخاب شدند

مجمع عمومی عادی سالیانه اتاق مشترک بازرگانی ایران و اتریش برگزار شد. در این نشست انتخابات هیات مدیره نیز انجام شد و اعضای جدید برای مدت دو سال انتخاب شدند.

08 تیر 1400
کد خبر : 38693
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

مجمع عمومی عادی سالیانه اتاق مشترک بازرگانی ایران و اتریش برگزار شد. در این نشست ضمن حضور سفیر اتریش در تهران و سفیر ایران در وین، انتخابات اعضای هیات مدیره اتاق مشترک انجام شد.

در ابتدا پدرام سلطانی، رئیس هیئت‌مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و اتریش با اعلام کناره‌گیری خود و جمعی از اعضای هیئت مدیره کنونی اتاق از حضور در انتخابات دوره جدید هیئت مدیره اتاق مشترک، تاکید کرد: برای پیشرفت اتاق مشترک ورود افراد جدید و نیز چرخش نخبگان مدیریتی ضرورت دارد.

این فعال اقتصادی بر این باور است که رشد و توسعه اتاق‌های مشترک در گرو حضور افراد جدید و نیز فرهنگ‌سازی برای ورود جوان‌ها و افراد فعال و پویا در اتاق‌های مشترک است.

سلطانی خاطرنشان کرد: هم‌زمانی آغاز به کار اتاق با آغاز دور جدید تحریم‌ها و مشکلات نیز نتوانست مانع روند رو به رشد فعالیت‌های اتاق مشترک شود و معرفی این اتاق به‌عنوان برترین اتاق مشترک در سال 98 و 99 نیز گواه این ادعاست. متناسب‌سازی فعالیت‌های اتاق با شرایط موجود، فعالیت‌های اتاق در حوزه‌های آموزشی، شبکه‌سازی و توسعه خدمات به اعضا از جمله اقداماتی است که در این دوره انجام شد.

استفان شولتس، سفیر اتریش در ایران نیز با حضور در این نشست به تبیین پیشینه روابط بین ایران و اتریش و نیز نقش اتاق مشترک در گسترش این روابط، خاصه روابط اقتصادی و تجاری پرداخت.

سفیر اتریش در ایران با اشاره به قرار گرفتن ایران در شرایط دوگانه پاندمی کرونا و تحریم‌های همه‌جانبه، نقش مدیران و تجار را همسان با نقش کادر درمان دانست و خاطرنشان کرد: تحریم‌های موجود و نیز شرایط اقتصادی به وجود آمده باعث پررنگ‌تر شدن نقش تجار و بازرگانان در توسعه اقتصادی و تقویت مناسبات بین ایران و سایر کشورها شده است.

شولتس ابراز امیدواری کرد تا با به نتیجه رسیدن مذاکرات برجام در وین، فرصت تازه‌ای برای گسترش روابط دوجانبه فراهم شود.

در ادامه گزارشی از عملکرد دبیرخانه در سال 1399 و 1400 توسط علی عیان بد، دبیر کل اتاق ارائه شد. در این گزارش ضمن برشمردن فعالیت‌های آموزشی و اقتصادی و نیز جلسات B2B و شبکه‌سازی، چالش پاندمی کرونا فرصتی برای توسعه فعالیت‌های اتاق در بستر مجازی مطرح شد.

در این بین گزارش صورت‌های مالی اتاق منتهی به اسفند 1399، گزارش بازرس و گزارش حسابرس مستقل ارائه شد.

پس از تصویب صورت‌های مالی اتاق و گزارش عملکرد هیئت‌مدیره، برنامه‌های اتاق در سال 1400، فرصت‌ها و چالش‌های موجود تبیین شد.

تصویب افزایش حق ورودی و حق عضویت اتاق در سال 1400 و انتخاب مجدد موسسه تدوین به‌عنوان حسابرس مستقل اتاق در سال 1400 از موضوعاتی بود که در ادامه مجمع عمومی عادی انجام شد. گفتنی است بخش جدید آموزش اتاق مشترک بازرگانی ایران و اتریش، مجله خبری اتاق در کنار پلتفرم منابع انسانی و امکانات آن توسط مرتضی محمدی، مدیر روابط عمومی اتاق مشترک بازرگانی ایران و اتریش تشریح شد.

در این نشست، انتخابات هیات مدیره نیز برگزار شد و پس از معرفی نامزدهای انتخاباتی، افراد جدید با حداکثر آرا برای مدت دو سال تعیین شدند.

1-        ناصر ریاحی

2-        علیرضا خالق

3-        علیرضا ناظم الرعایایی

4-        نریمان صدری

5-        علیرضا شمس فرد

6-        انوشیروان کریمی

7-        امیررضا صوفی نژاد

8-        کامران رضایی

9-        بهزاد یعقوبی

همچنین محمدحسین ستایش نیا و نوید امجد هم به عنوان اعضای علی‌البدل هیات مدیره، امیر سامان مولوی تبریزی به‌عنوان بازرس اصلی و میرمیثم مصطفوی نیز برای مدت یک سال به عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شدند.

در پایان این نشست عباس باقر پور اردکانی، سفیر ایران در اتریش نیز حضور یافت و ابراز امیدواری کرد: همکاری‌های دوجانبه سفارت‌خانه و اتاق مشترک در دوره آتی هیئت‌مدیره تقویت شود.

او با تأکید بر نقش برجسته و بی‌بدیل بخش خصوصی در پیشرفت اقتصادی ایران از آمادگی سفارت در اتریش برای تداوم کمک‌ها و تسهیل‌گری‌ها در این مسیر خبر داد.

در همین رابطه