رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

به دنبال برگزاری رویداد بزرگ تجاری اتاق‌های مشترک ایران و ایتالیا

60 شرکت ایرانی و ایتالیایی در جلسات B2B به مذاکره پرداختند

پس از برگزاری رویداد بزرگ تجاری اتاق‌های مشترک ایران و ایتالیا و ایتالیا ایران، 30 شرکت ایرانی و 30 شرکت ایتالیایی در جلسات B2B به مذاکره و بررسی ظرفیت‌های همکاری پرداختند.

10 مرداد 1400
کد خبر : 39039
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

به دنبال تلاش مداوم اتاق‌های «ایران و ایتالیا» در تهران و «ایتالیا و ایران» در رم، رویداد بزرگ تجاری دو اتاق، با حضور 60 شرکت در رشته‌های مختلف از دو کشور و به‌صورت وبینار در تاریخ در تاریخ 29 تیرماه 1400 برگزار شد. در این رویداد، شرکت‌های هر دو کشور به معرفی واحدهای اقتصادی خود پرداختند و تمایل خود را به‌منظور گسترش روابط با کشور مقابل اعلام کردند.

رویداد تجاری مشترک دو اتاق ایران و ایتالیا و ایتالیا-ایران با سخنرانی‌ رؤسای دو اتاق آغاز شد. در ابتدا، زامپینی، رئیس جدید اتاق مشترک ایتالیا-ایران ضمن قدردانی از تلاش دو اتاق برای برگزاری وبینار، جهت تداوم همکاری، توسعه و تقویت روابط شرکت‌های ایرانی و ایتالیایی آرزوی موفقیت کرد.

او ایران را دروازه ورود به خاورمیانه و آسیای مرکزی دانست و بر لزوم توسعه روابط اقتصادی شرکت‌های ایتالیایی با کشورمان تأکید کرد.

در ادامه، احمد پورفلاح، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران- ایتالیا نیز ضمن آرزوی موفقت برای رئیس جدید اتاق ایتالیا و ایران، نسبت به رفع تحریم‎های وضع شده علیه ایران و بازگشت ایتالیا و ایران به جایگاه و روابط پیشین تجاری خود اظهار امیدواری کرده و برگزاری جلساتی مشابه را برای اعضاء هر دو اتاق مفید و سازنده دانست.

پس‌ازآن، معرفی اعضای حاضر در رویداد در دستور کار قرار گرفت و ابتدا شرکت‌های ایتالیایی و بعد شرکت‌های ایرانی حاضر در رویداد به معرفی واحد اقتصادی خود پرداختند. این وبینار با معرفی 30 شرکت از ایتالیا و 30 شرکت از ایران به مدت 4 ساعت جریان داشت و مقرر شد که یک هفته بعد شرکت‌ها در جلسات B2B به مذاکره با شرکت‌های طرف مقابل خود بپردازند.

به دنبال برگزاری جلسه معرفی 60 شرکت ایرانی و ایتالیایی در رویداد بزرگ تجاری اتاق‌های مشترک ایران و ایتالیا، روز چهارشنبه 6 مردادماه 1400 جلسات B2B شرکت‌های ایتالیایی و ایرانی آغاز و هر شرکت به‌طور میانگین با 3 شرکت در اتاق‌های جلسات اختصاصی به مذاکره پرداخت.

در این برنامه شهابی، دبیر اتاق ایران-ایتالیا ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک با رفع پاندمی کرونا، امکان مذاکرات حضوری فراهم شود و دو کشور به مبادله هیات تجاری بپردازند؛ چراکه برگزاری چنین جلساتی به نزدیک‌تر شدن هرچه بیشتر اعضا به یکدیگر کمک شایانی می‌کند.

او همچنین از حاضران این جلسات برای بازدید از نمایشگاه مجازی اتاق مشترک بازرگانی ایران و ایتالیا دعوت کرد.

در ادامه، دبیر اتاق ایتالیا-ایران نیز ضمن آرزوی موفقیت برای شرکت‌کنندگان در این وبینار، اظهار کرد: در رویداد بزرگ تجاری اتاق‌های مشترک ایران و ایتالیا، معارفه 60 شرکت ایرانی و ایتالیایی انجام شد و در جلسات B2B به‌عنوان اولین تجربه دو اتاق مشترک، شرکت‌ها بیشتر با ظرفیت‌های همکاری با یکدیگر آشنا شدند.

در همین رابطه