رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

در قالب پویش کرمان دانا

دومین مدرسه اتاق کرمان در مناطق محروم افتتاح شد

در آستانه سال جدید تحصیلی 1401- 1400 دومین مدرسه اتاق کرمان در قالب پویش"کرمان دانا"در مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید.

31 شهریور 1400
کد خبر : 39691
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس کمیسیون مسئولیت های اجتماعی اتاق کرمان در آیین افتتاح دومین مدرسه خیریه این اتاق در روستای آبشکی از توابع شهرستان نیکشهر استان سیستان و بلوچستان، گفت: دانش‌آموزان برای اینکه در جامعه رشد و تعالی داشته باشند، نیاز به فضای آموزشی مناسب دارند.

حسین نجف آبادی، افزود: مدرسه "کرمان دانا 60" دومین مدرسه ساخته شده توسط اتاق کرمان در مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان است که با ساخت این مدرسه ۴ کلاسه، دیگر نیاز نیست دانش‌آموزان مسافت زیادی برای حضور در مدارس مناطق اطراف طی کنند.

وی ادامه داد: توجه به این دانش‌آموزان مظلوم و محروم یک سعادت بزرگ است و از خیران درخواست حمایت و همراهی بیشتر برای مشارکت در این امر خداپسندانه را داریم.

دبیرکل اتاق کرمان نیز در ادامه این نشست بیان کرد: ساخت این مدرسه در راستای مسئولیت های اجتماعی اتاق کرمان انجام شد.

حسن امیری، افزود: پس از زلزله سال 1396در استان کرمانشاه، اتاق کرمان توانست اولین مدرسه را در بخش ثلاث باباجانی این استان احداث کند و پس از آن در پی وقوع سیلاب در استان سیستان و بلوچستان ساخت ۲ مدرسه در این استان در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار کرد: سال گذشته یک مدرسه ۶ کلاسه در روستای عزیزآباد از توابع شهرستان کنارک ساخته شد و امسال نیز مدرسه ۴ کلاسه روستای آبشکی از توابع شهرستان نیکشهر در فضایی به مساحت ۱۷۵ مترمربع و با ۷۵۰ میلیون تومان اعتبار در کمتر از ۵ ماه احداث شد.

امیری خاطرنشان کرد: با بهره برداری از این مدرسه، ۹۰ دانش آموز این روستا و روستاهای اطراف از فضای آموزشی مناسب بهره مند شدند.

در ادامه مدیر آموزش و پرورش شهرستان نیکشهر گفت: مدرسه قبلی روستا بیش از نیم قرن قدمت داشت و فرسوده بود اما حالا و با نگاه مهربان اعضای اتاق کرمان مدرسه ای استاندارد در این روستا به بهره‌برداری رسید.

ساره باور افزود: اتاق کرمان فارغ از نگاه و محدودیت های مکانی این مدرسه را در مدتی کوتاه احداث کرد و دانش‌آموزان این روستا می توانند در فضایی مناسب از علم و دانش بهره مند شوند.

در این آئین مسئولان محلی شهرستان نیکشهر از جمله امام جمعه شهرستان، امام جمعه شهر نیکشهر و معاون فرماندار شهرستان نیز حضور داشتند و به هر یک از دانش آموزان این مدرسه پکیج لوازم التحریر اهدا شد.

موضوعات :
در همین رابطه