رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

سیدمهدی طبیب زاده در همایش روز جهانی گردشگری

منابع موجود به سمت توسعه گردشگری هدایت شود

رئیس اتاق کرمان معتقد است: اولویت فعالیت‌های باید به صنعت گردشگری اختصاص یابد و منابع موجود در استان کرمان به سمت توسعه این بخش هدایت شود.

12 مهر 1400
کد خبر : 39830
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق کرمان گفت: به اعتقاد همه ارکان استان، گردشگری نقشی مؤثر در توسعه استان و جایگزینی مناسب برای ذخایر معدنی استان است که باید به‌صورت جدی به آن پرداخته شود.

سیدمهدی طبیب زاده در همایش گرامیداشت روز جهانی گردشگری با حضور فعالان این حوزه افزود: متأسفانه تاکنون پیشران بودن گردشگری در اقتصاد استان در حد شعار باقی مانده درحالی‌که گردشگری می‌تواند با کمترین هزینه، ایجاد اشتغال بیشتر و در سریع‌تر زمان توسعه یابد.

طبیب زاده، رفع مشکلات و جبران عقب‌ماندگی‌های گردشگری استان را مستلزم تکمیل زیرساخت‌ها و افزایش تبلیغات دانست و گفت: برای به نتیجه رسیدن صنعت گردشگری در استان باید ضمن باور این مهم، حرکت جدی آغاز شود.

در ادامه این آئین استاندار کرمان، فعال کردن ظرفیت‌های مغفول و پنهان استان در حوزه گردشگری را لازم عنوان کرد و افزود: برای آنکه با تغییر مدیران تصمیمات و اقدامات تغییر پیدا نکند، باید سند گردشگری استان هر چه زودتر تدوین و مصوب شود.

علی زینی وند، خاطرنشان کرد: زمان مناسب برای معرفی کرمان به‌عنوان محور گردشگری همین دوران کروناست زیرا پس از آن، دوره جدید گردشگری به‌صورت انفجاری آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: اقدام دیگر در راستای توسعه گردشگری استان، برندسازی کرمان به‌عنوان پایتخت مقاومت اسلامی است که تاکنون در این زمینه کوتاهی شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه این همایش از اعمال معافیت مالیات بر ارزش‌افزوده واحدهای گردشگری، اقامتگاه‌ها و هتل‌های یک تا سه ستاره خبر داد.

محمدرضا پورابراهیمی، با اشاره به اینکه در استان کرمان توجه کمتری به گردشگری بوده است، تصریح کرد: در شرایط جدید گردشگری اگر کرمان از هدف گردشگران کنار گذاشته شود باید ۱۰ سال برای بازگرداندن آن به محور گردشگری تلاش کرد.

در ادامه این همایش مدیرکل دفتر تبلیغات معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان گفت: جاذبه‌های کشاورزی، معدن، تمدنی و تاریخی رویکرد جدید گردشگران است که جاذبه‌های کرمان ذائقه‌های جدید گردشگران را پاسخ می‌دهد.

محمد قاسمی، افزود: امسال سیاست وزارتخانه برگزاری رویدادهای مهم و تمرکززدایی است که بر این اساس مراسم امسال هفته گردشگری در پنج استان کشور به‌صورت پایلوت و نمادین برگزار شد.

در ادامه این همایش رئیس کمیسیون گردشگری و صنایع‌دستی اتاق کرمان، با بیان اینکه ایران از نظر جاذبه‌های گردشگری جزء 10 کشور برتر دنیاست، گفت: اما از نظر حضور گردشگر رتبه 80 جهان را داراست.

محمدرضا بهرامی افزود: استان کرمان با 7 اثر ثبت شده جهانی رتبه نخست را در این زمینه در کشور داراست اما مقصد گردشگران نیست که مهم‌ترین دلیل این رویداد در اولویت نبودن گردشگری در دیدگاه مسئولان است.

موضوعات :
در همین رابطه