رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

دفتر بسیج تجار اتاق همدان افتتاح شد

آیین افتتاح دفتر بسیج تجار و فعالان اقتصادی استان همدان با حضور علی اصغر زبردست رئیس اتاق همدان، برگزار شد.

26 مهر 1400
کد خبر : 39968
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

آیین افتتاح دفتر بسیج تجار و فعالان اقتصادی استان همدان با حضور علی اصغر زبردست رئیس اتاق همدان،جواد اسلامی دبیرکل شورای عالی بسیج تجار و فعالان اقتصادی،علی درویشی مسئول بسیج اتاق ایران و مسعود حیدری جانشین سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور،عافیتی  رئیس بسیج اصناف و بازاریان استان  وبرخی از اعضا هیئت رئیسه اتاق همدان برگزار گردید.

 تشکیل شورای عالی بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور با هدف همکاری هر چه بیشتر استان ها در زمینه های اقتصادی و گسترش فعالیت ها و تشکیل دفاتر در شهرهای مختلف با شتاب بیشتری آغاز گردیده و  دفتر بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان به عنوان بیست و دومین دفتر در کشور افتتاح گردید.  

علی اصغر زبردست رئیس اتاق همدان در این مراسم اظهار کرد: بخش عمده مشکلات فعالین اقتصادی را نشأت گرفته از سیاست های کشوری، بحث های مدیریتی و  عدم اعمال صحیح  قانون برشمرد که بسیاری از فعالان اقتصادی را دچار مشکل کرده است.

زبردست با اشاره به اینکه در کشورهای دیگر جایگاه خاص و ویژه ای برای فعالان اقتصادی تعریف شده است، اظهار کرد: اگر قرار باشد اشتغالی ایجاد شود و رونقی صورت گیرد بی تردید ابتدا باید بخش خصوصی تقویت شود.

وی در ادامه با ابراز امیدواری از نگاه ویژه دولت جدید به مسائل اقتصادی گفت: در سال جهش تولید اگر قرار باشد صادرات غیرنفتی فعال شود باید خیلی از مسائل را راحت و روان کرد. با روی کار آمدن این دولت روزنه امیدی برای مجموعه های اقتصادی باز شده که انتظار می رود معاونت اقتصادی حتماً گره محکمی را با فعالان اقتصادی و اتاق بازرگانی بزند و مسائل را رصد کند.

در ادامه جواد اسلامی دبیرکل شورای عالی بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور  گفت: هدف ما از تشکیل دفتر بسیج در اتاق مباحثی نظیر ایجاد حلقه صالحین و ... نیست بلکه اینجا کارگاه تخصصی بحث اقتصادی است و در این راستا حرکت می کنیم و یک بلندگوی دوم و بازوی مساعد و همراه اتاق باشیم.

دبیرکل شورای عالی بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور با اشاره به جایگاه دفتر بسیج در مجموعه ها افزود: دفتر بسیج می تواند از موضع بی طرفی صحبت کرده و در نتیجه کلام راحت تر و شفاف تر بیان می شود ،بر همین اساس بسیج تخصصی بازوی اجرایی اتاق بازرگانی در صمت است. بسیج می تواند به عنوان مشاور تخصصی حضور داشته باشد.

وی با اشاره به رویکرد جدید دولت اظهار کرد: الآن هدف این است که صادرات محور باشیم و از آنجا که جایگاه همدان بخاطر موقعیت جغرافیایی جایگاهی خاصی است در نتیجه بار سنگینی نیز به شما وارد می شود.

وی اولین قدم را تشکیل شورای تخصصی عنوان کرد و گفت: نماینده ای از اتاق که بتواند ساختار داخلی اتاق را پوشش دهد و دیگری تاجر که استقلال رأی داشته باشد در این دفتر حضور دارند.

علی درویشی، مسئول بسیج اتاق ایران  نیز در این مراسم گفت: اصلاح ساختار اقتصادی از ملزومات اجرای بیانیه گام دوم انقلاب است و اگر مسئله اقتصاد رفع شود بسیاری از مسائل امنیتی، اجتماعی و فرهنگی نیز برطرف خواهد شد.

وی در ادامه اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت مکرراً تاکید کرده‌اند  که مسأله اصلی اقتصاد است. ما هشت سال در دفاع مقدس بودیم و الآن در دفاع از اقتصاد هستیم.

درویشی با بیان اینکه بی تردید از جنگ اقتصاد هم سربلند بیرون خواهیم آمد گفت: با کمک بخش تعاونی اقتصادی و اتاق های امیدواریم کمکی برای دولت باشیم.

حیدری جانشین سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور نیز در نشست راه اندازی دفتر بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق همدان گفت: راهبرد اقتصادی نظام بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب،دولتی بودن بخش‌هایی از اقتصاد که در حیطه‌ی وظایف دولت نیست، و دقیقا تمرکز بسیج تجار و فعالان اقتصادی بر علمداری بخش هایی از اقتصاد است که باید دولت از آن حوزه ها دست بکشد و کار را به اهلش بسپارد و نقش نظارتی خود را تقویت کند.

وی در پایان افزود: حصول به این بند از بیانیه گام دوم انقلاب در بخش اقتصادی، امروز نیاز جدی به تغییر مدیران در لایه هایی است که باور به توان داخلی فعالان اقتصادی برای حل مشکلات اقتصادی ندارند.

در این نشست روح الله پورعراقیان و ابراهیم علی پناهی به ترتیب بعنوان مسئول و دبیر بسیج اتاق همدان معرفی شدند.

موضوعات :
در همین رابطه