رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

دفتر بسیج تجار در اتاق ارومیه افتتاح شد

طی مراسمی، دفتر شورای عالی بسیج تجار و فعالان اقتصادی استان آذربایجان در اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه افتتاح شد.

04 آبان 1400
کد خبر : 40073
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

دفتر بسیج تجار طی مراسمی با حضور رئیس اتاق ارومیه، مسئول بسیج اتاق ایران، جانشین رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور، دبیر کل شورای بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور، سرهنگ حسین عبدی مسئول بسیج اصناف و بازاریان آذربایجان غربی در اتاق ارومیه افتتاح شد.

در ابتدای این نشست، حسن انتظار، رئیس اتاق ارومیه، با اشاره به پتانسیل‌های استان آذربایجان غربی در بخش‌های مختلف، بر ضرورت پیگیری و حل مشکلات متعدد موجود اقتصادی ناشی از تحریم‌های اقتصادی ویروس کرونا تأکید کرد.

رئیس اتاق ارومیه افزود: از چند سال قبل اتاق ارومیه در راستای ایجاد دفتر تخصصی بسیج تجار و فعالان اقتصادی در اتاق ارومیه هماهنگی و همکاری لازم را داشته است.

در ادامه این مراسم، علی درویشی، مسئول بسیج اتاق ایران نیز با اشاره به نام‌گذاری سال جاری تحت عنوان سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی توسط مقام معظم رهبری، به تشریح اهداف ایجاد دفتر شورای بسیج تجار پرداخت و اظهار کرد: در شرایط حاضر که جنگ اقتصادی بر کشور تحمیل شده بزرگ‌ترین نقطه آسیب خیز حوزه اقتصادی است.

او همچنین بر ضرورت ارائه ایده‌ها و پیشنهادات و حمایت‌های لازم در کنار اتاق بازرگانی به‌منظور حل چالش‌های پیش روی اقتصادی کشور تأکید نمود.

مسئول بسیج اتاق ایران افزود: ایجاد دفتر شورای بسیج تجار و فعالان اقتصادی سبب افزایش روابط و مناسبات اتاق و نهاد بسیج شده و این دو نهاد با هماهنگی و تعامل کامل حرکت می‌کنند و در هر حوزه که فعالان اقتصادی بخواهند بسیج با تمام توان وارد میدان حمایت و پشتیبانی از آنها می‌شود.

حیدری، جانشین سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور نیز در ادامه این جلسه، با تأکید بر افزایش نقش عملیاتی فعالان اقتصادی در بستر اتاق‌های بازرگانی و الگوسازی در جهت حل بحران‌ها و مشکلات اقتصادی کشور، بر بی‌اثر کردن تحریم‌های اقتصادی به‌عنوان افق دید بسیج در اتاق از طریق فرآیند هدایت، نظارت در راستای افزایش رضایتمندی مردم و فعالان اقتصادی تأکید کرد.

او افزود: بی‌اثر کردن تحریم‌های اقتصادی سایر تحریم‌ها را نیز عملاً ملغی خواهد کرد.

در ادامه جلسه، جواد اسلامی، دبیر کل شورای عالی بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور نیز گفت:: بحث وحدت در شالوده نظام اسلامی ایران برقرار است و هرچقدر وحدت، همدلی و همکاری‌ها بیشتر شود، خروجی‌های مورد نظر نیز بیشتر حاصل خواهد گردید.

او هدف از راه‌اندازی دفاتر شورای بسیج تجار و فعالان اقتصادی را پر کردن شکاف‌ها و پیگیری و حل مشکلات اقتصادی قلمداد کرد.

دبیر کل شورای عالی بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور با اشاره به اهمیت و نقش مؤثر کمک‌های متعدد اتاق ارومیه در جهت حل مشکلات مختلف استان و کشور در سال‌های اخیر خاطرنشان کرد: دفتر شورای بسیج تجار و فعالان اقتصادی به‌عنوان مساعدت کننده، در سنگر تخصصی اقتصادی فعالیت، حمایت و هدایت می‌کند.

اسلامی در ادامه سخنان خود ضمن تشریح نقش و راهبرد شورای بسیج تجار و فعالان اقتصادی، اتخاذ تدابیر لازم و هماهنگی در جهت اتصال جزایر منفصل را به‌منظور رفع مشکلات کلان اقتصادی از اقدامات دیگر این مجموعه قلمداد کرد.

او گفت: فلسفه وجودی بسیج حرکت در بن‌بست‌ها و تغییر شرایط به نفع منافع ملی است، این نهاد در جنگ تحمیلی در زمینه نظامی وارد میدان شد و تمام بن‌بست‌ها را شکست و اکنون که جنگ اقتصادی بر مملکت تحمیل شده با تمام توان وارد میدان حمایت از نیروها و فعالان اقتصادی شده است.

موضوعات :
در همین رابطه