رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

پرهام رضایی نشست هم‌اندیشی با استاندار البرز

توسعه و رونق تولید نیازمند حل مشکلات زیرساختی در شهرک‌های صنعتی است

رئیس اتاق کرج معتقد است: توسعه فعالیت‌ها و رونق تولید، نیازمند حل مشکل تأمین زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی ازجمله برق و گاز هستند و باید در این مسیر گام‌های اساسی برداشته شود.

02 آذر 1400
کد خبر : 40482
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نشست هم‌اندیشی استاندار البرز با فعالان اقتصادی بخش خصوصی استان که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی مسئول در حوزه اقتصاد برگزار شد. پرهام رضایی، رئیس اتاق کرج در این نشست گفت: استان البرز با توجه به نزدیکی به پایتخت، سایه سنگین آن را همیشه به دوش کشیده است و این مسئله سبب تفاوت البرز در قیاس با دیگر استان‌ها شده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرج گفت: با توجه به اینکه البرز را به‌عنوان استان صنعتی در کشور می‌شناسند، فعالان اقتصادی این استان در حوزه صنایع مختلف فعالیت دارند که با توجه به محدودیت فضایی تنها بخشی از تولیدات آنها مشتمل بر محصولات صادرات محور به‌منظور بازدید هیات‌های تجاری خارجی در نمایشگاه توانمندی‌های اتاق کرج به نمایش گذاشته شده است.

وی بیان کرد: در حوزه صنایع مختلف ازجمله دارویی، غذایی، قطعات خودرو، مواد معدنی و به‌ویژه بخش کشاورزی، تولیدکنندگان و صنعتگران البرزی آمارهای بسیار خوبی را به ثبت رسانده‌اند.

رضایی با بیان اینکه طبق آخرین آمارهای دریافتی در زمینه تولیدات کشاورزی بیش از ۲۰ هزار کانتینر صادرات سبزی و صیفی از البرز انجام شده است، گفت: در این چرخه تمامی مراحل از تهیه زمین تا کاشت و برداشت محصول، لجستیک و حمل‌ونقل آن و ارائه محصولات در بازارهای هدف ازجمله حوزه خلیج‌فارس توسط خود فعالان اقتصادی این عرصه انجام شده است.

وی با اشاره به وجود بیش از ۱۶۰ برند ملی در البرز عنوان کرد: در بیش از ۴ هزار واحد مختلف صنعتی در البرز در قالب اشتغال‌زایی از ۵۰ نفر پرسنل تا بیش از ۱۰ هزار نیروی کار در فضای تولید و کارخانه‌ها مشغول به فعالیت هستند.

رئیس اتاق کرج ادامه داد: برای قرارگیری استان البرز در مسیر توسعه صادرات یا عمل به شعار سال بر اساس فرامین مقام معظم رهبری در حوزه رونق تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها، به یقین اتاق نیز در این مسیر خواهد کرد.

وی عنوان کرد: اگر بخش خصوصی بخواهد در این مسیر موفق عمل کند به یقین چند معضل سد راه آن است که در این مورد به رایزنی‌های نمایندگان دولت در استان‌ها و برنامه‌ریزی‌ها نیاز است تا بتوانیم با موفقیت از مسیر فوق عبور کنیم.

رضایی با اشاره به اهمیت تأمین زیرساخت‌ها برای توسعه صادرات استان البرز گفت: مشکل تأمین زیرساخت‌ها ازجمله برق و گاز یکی از مهم‌ترین مسائلی است که واحدهای صنعتی استان با آن مواجه هستند.

وی ادامه داد: در تابستان امسال صنایع البرز با مشکل برق مواجه شده و واحدهای تولیدی به دلیل خاموشی‌های مدت‌دار و چند ساعتی نتوانستند که تولید مناسب را داشته باشند.

رئیس اتاق کرج بیان کرد: استاندار سابق البرز در زمان اعمال خاموشی‌ها در بخش صنعت، پیگیری‌های لازم را برای رفع این معضل اعمال داشته است، اما زیرساخت‌های موجود در حوزه برق پاسخگوی ۴ هزار واحد صنعتی استان نیست.

وی در ادامه گفت: اکنون فصل زمستان در راه است و مسئله گاز از دیگر مشکلات پیش روی صنایع کشور ازجمله البرز است.

رضایی تاکید کرد: در این نشست از فعالان اقتصادی بخش خصوصی دعوت شد که با طرح مسائل و مشکلات پیش آمده سد راه تولید، دغدغه‌های صنعتگران و تولیدکنندگان از زبان خود آنها شنیده شود.

وی ابراز امیدواری کرد: مشکلات پیش روی تولید و صنعت استان با تلاش و پیگیری‌های استاندار البرز حل شود.

در ادامه این نشست، مجتبی عبداللهی استاندار البرز گفت: لقب سربازان و جهادگران اقتصادی به درستی شایسته فعالان عرصه تولید و صنعت است. که در شرایط سخت و طاقت فرسا صنعتگران دلسوزانه و شبانه روزی کار تولید را مدیریت کرده و با بزرگواری و منش تبع همواره در حل مسائل و مشکلات پیش روی خود تلاش می‌کنند.

استاندار البرز با بیان اینکه در طی سال‌های گذشته اقتصاد مشکل اصلی کشور بوده است، بیان کرد: اقتصاد کشور ما غنی و ثروتمند است و کشور دارای دخایر غنی و بی شماری است.

عبدالهی با بیان اینکه بیش از یک درصد ذخایر دنیا در کشور ایران است و این ظرفیت سبب شده که ایران کشوری غنی، توانمند، قدرتمند و ثروتمند در دنیا باشد، بیان کرد: اگر ما با کمک توان، تخصص و آموخته‌های فعالان بخش خصوصی موضوع اقتصاد را بتوانیم پیش ببریم، خیلی از مسال کشور در این زمینه حل خواهد شد.

وی ادامه داد: اعتقاد دارم که اگر مشکلات اقتصادی رفع شود، بیش از ۹۰ درصد مسائل و مشکلات کشورمان ازجمله ناهنجاری‌های اجتماعی، فقر، حاشیه نشینی، اعتیاد، طلاق و بزهکاری حل خواهد شد. بازگشایی این گره‌ها در نقاط مختلف ازجمله البرز به دست صاحبان صنعت و تولید میسر می‌شود.

استاندار البرز خطاب به فعالان اقتصادی بخش خصوصی حاضر در نشست با بیان اینکه قدرت واقعی در دست شما است، افزود: امید است که با همکاری فعالان بخش خصوصی استان در حوزه‌های مختلف بتوانیم مشکلات اقتصادی البرز را مرتفع کنیم.

وی ادامه داد: با برگزاری جلسات متعدد و در نظر گرفتن زمان کافی برای پیگیری مشکلات بخش‌خصوصی تلاش خواهم کرد و به‌عنوان نماینده دولت در البرز در حد توان برای پیگیری مسائلی که نیاز به قانون و اخذ مصوبات مختلف دارد، اقدامات لازم را دنبال می‌کنم.

عبداللهی ادامه داد: در یک هفته‌ای که در البرز حضور یافته‌ام، جلسات متعدد برگزار کرده و با معاونت اقتصادی استانداری این موضوع را در میان گذاشته‌ام که ساختمانی را راه اندازی کرده و همه نمایندگان دولت در استان آنجا مستقر شده و مشکلات سرمایه گذاران و دیگر اقتصادی استان را در محل بررسی کنیم.

وی در ادامه گفت: در فضای مجازی هم بستری برای پیگیری درخواست‌های فعالان اقتصادی از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی خواهیم داشت.

استاندار البرز در ادامه اعلام آمادگی کرد که یک اتاق فکر و هم‌اندیشی با حضور نمایندگان اقتصادی فعالان بخش خصوصی از گروه‌های مختلف بازرگانی، کشاورزی، صنعت و غیره تشکیل شده و به صورت ثابت و در فواصل معین جلسات مستمر آن برگزار شود.

وی با بیان اینکه البرز بعد از جدایی از پایتخت با مواردی ازجمله افزایش جمعیت و بیشتر شدن آمار مهاجرین روبرو شد، گفت: به موازات آن صنعت و تولید البرز رشد کرد اما در ۱۱ سال اخیر زیرساخت‌هایی مانند آب، برق و گاز آن پیشرفت کافی نداشته است. در اتاق فکری که مدنظر است باید نظام مسائل استان در حوزه اقتصاد را بررسی کرده و ضمن احصاء مشکلات بر طبق اولویت بندی برای حل آن موارد گام برداریم.

عبداللهی در ادامه افزود: اطمینان دارم که با مطالبه گری و پیگیری خیلی از مسائل و مشکلات اقتصادی پیش روی استان حل خواهد شد، چرا که خیلی از مسئولان نظام به سرمایه گذاران و فعالان جبهه اقتصادی کشور اعتماد دارند و با کمک آنها برای حل مسائل مربوطه اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: در بخش‌های اقتصادی و سرمایه گذاری استان باید به دنبال تحول در تولید، اشتغال، صادرات و ارز اوری باشیم، دولت مردمی آیت الله رئیسی هم مرتباً از مسئولان کشور و مدیران استانی پیگیر حل مشکلات است.

استاندار البرز در ادامه بیان کرد: اقتصاد به فرهنگ سازی نیاز دارد و رهبر معظم انقلاب هم همیشه در فرمایشاتی که دارند به پیوست فرهنگی و اجتماعی در کارها تاکید دارند، ما هم با انگیزه و تمام توان حرکت خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در صنعت برق و گاز مشکل داریم، گفت: زمستان در راه است و به یقین با کمبود و قطعی گاز مواجه خواهیم شد، باید برای رفع این کمبودها پیش بینی‌هایی می‌شد که متاسفانه این اتفاق را شاهد نبودیم.

عبداللهی با اشاره به وجود گروه‌های بزرگ صنعتی مانند مپنا در البرز گفت: این مجموعه برای تأمین برق استان اعلام آمادگی کرده است، دولت هم درخرید برق دستورالعمل‌هایی دارد، از طرفی با ایجاد کارخانه‌های متعدد در زمینه تولید برق باید نیاز استان را تأمین کنیم.

وی عنوان کرد: در زمینه تردد در البرز مشکل داریم، در ورودی و خروجی‌های استان باید کارهای اساسی انجام شود، ایجاد تفرجگاه‌ها در استان مد نظر است و از حضور سرمایه گذاران حتی در بحث تأمین زیرساخت‌های آب، برق و موضوعات شهری استقبال می‌کنیم.

موضوعات :
در همین رابطه