رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

ناصر بیکی مطرح کرد

شورای گفت‌وگو تسهیلگر فرآیند تولید و توسعه اقتصادی است

رئیس اتاق اراک معتقد است: شورای گفت‌وگو به‌عنوان محلی برای تعامل دولت و بخش خصوصی، با شناسایی مشکلات فعالان اقتصادی، فرایند تولید و توسعه را تسهیل می‌کند.

08 آذر 1400
کد خبر : 40570
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک گفت: شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با شناسایی به هنگام موانع و چالش‌های تولید، می‌تواند موتور محرک اقتصاد استان باشد.

ناصر بیکی در پنجاه‌ و هشتمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی، با بیان اینکه شورای گفت‌وگو باید خروجی کارگشا داشته باشد، افزود: این شورا بر اساس رسالت راهبردی خود دستاوردهای مهمی در استان داشته و نقش تأثیرگذار این مرجع قانونی در رفع موانع تولید در استان هرروز بیشتر می‌شود.

او با اشاره به اینکه شورای گفت‌وگوی استان مرکزی تاکنون ۵۷ نشست برگزار کرده و تمامی مصوبات آن تا مرحله اجرا پیگیری می‌شود، تصریح کرد: در ۶ ماهه دوم سال ۹۹ شورای گفت‌وگوی استان رتبه دوم را در سطح کشور به خود اختصاص داده این در حالی است که این رتبه در ۶ ماه نخست همان سال رتبه ۷ بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک افزود: با رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری از سوی بخش دولتی حتماً بخش خصوصی می‌تواند حرکت بهتری در این مسیر داشته باشد.

بیکی اظهار کرد: شورای گفت‌وگو باید در جهت رسالت راهبردی خود دستاوردهای مهمی داشته باشد و امیدواریم روزبه‌روز شاهد اتفاقات مثبت در حوزه اقتصادی استان باشیم.

در ادامه این نشست، استاندار مرکزی گفت: نقش مؤثر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در تحقق اقتصاد مقاومتی موردنظر مقام معظم رهبری در بخش‌های مختلف مدیریتی استان برجسته‌سازی شود.

فرزاد مخلص‌الائمه افزود: اقتصاد مقاومتی به معنی چکش‌کاری بدنه اقتصادی کشور و استفاده از ظرفیت‌های مختلف در جهت توسعه همه‌جانبه کشور است به‌گونه‌ای که در مقابل هرگونه تحریم و فشارهای خارجی، گزندی به کشور وارد نشود.

وی ادامه داد: در شرایط اقتصادی کنونی هیچ راهی جز اقتصاد مقاومتی نمی‌تواند کشور را از بحران نجات و مسیر توسعه را هموار کند و در این رهگذر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی وظیفه دارد نقاط قوت و ضعف استان در حوزه مسائل اقتصادی را فهرست‌بندی کرده و با تمام توان در جهت رفع موانع تولید گام بردارد.

استاندار مرکزی اظهار کرد: مصوبات شورای گفت‌وگو ابلاغ و توسط مسئولین ذی‌ربط پیگیری و در جلسات آتی این مصوبات مرور می‌شود و در موارد لزوم نیز استانداری مستقیم ورود خواهد کرد.

مسئول دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: وظایف و اختیارات این شورا در ۱۰ بند ابلاغ شده و حرکت در مسیر این اختیارات با هدف رسیدن به شرایط مطلوب اقتصادی رویکرد اصلی این شورا است.

مهدی‌نیا افزود: علاوه بر برگزاری جلسات شورای گفت‌وگو و طرح مسائل و چالش‌های مهم اقتصادی در استان، در فضای مجازی نیز گروه‌های مختلفی ایجاد شده و کوچک‌ترین مشکلات حوزه تولید و بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی مرتبط با فعالان اقتصادی پیگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: طبق ماده 6 دستورالعمل تشکیل و نحوه اداره جلسات شوراهای استانی گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، رئیس شورای گفت‌وگوی استان (استاندار) جلسات شورا را اداره خواهد کرد. در صورت عدم حضور رئیس شورای استان، دبیر شورای گفت‌وگوی استان (رئیس اتاق بازرگانی استان) اداره جلسه را بر عهده خواهد داشت. در این صورت، تمام اختیارات ایشان مرتبط با تصمیمات شورای گفت‌وگو به دبیر شورا تسری می‌یابد.

مهدی نیا افزود: جلسات شورای گفت‌وگو طبق قانون حداقل یک‌بار در ماه برگزار می‌شود. همچنین به استناد ماده 12 قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، مصوبات شورا حداکثر ظرف سی روز در دستور کار هیات دولت قرار می‌گیرد تا در جلسه هیات دولت مطرح و نسبت به آن تصمیم‌گیری شود.

وی اظهار کرد: دبیرخانه شورای گفت‌وگو مستقر در اتاق ایران، همواره آماده دریافت نظرات و خواسته‌های تشکل‌های اقتصادی و نمایندگان اصناف و فعالان اقتصادی است تا با بررسی کارشناسی موضوعات در نشست‌های فرعی و تخصصی و سپس طرح مسائل در جلسات اصلی شورای گفت‌وگو، به بهبود محیط کسب‌وکار و رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری در سطح ملی و سطوح استانی کمک کنند.

موضوعات :
در همین رابطه