رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

استاندار یزد تأکید کرد

مدیران باید در قبال کوتاهی در اجرای مصوبات شورای گفت‌وگو پاسخگو باشند

استاندار یزد ضمن تأکید بر لزوم اجرای مصوبات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، گفت مدیرانی که در اجرای این مصوبات کوتاهی کنند، باید پاسخگو باشند.

09 آذر 1400
کد خبر : 40583
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

استاندار یزد با بیان اینکه نسبت به مصوبات این جلسه نباید مانند جلسات دیگر نگاه شود، گفت: باید از جلسه بعدی مدیران دستگاه‌ها حاضر شوند و مصداقی و دقیق گزارش عملکرد بدهند تا اگر کوتاهی در خصوص اجرای مصوبات انجام شده، دستگاه مربوطه پاسخگو باشد.

مهران فاطمی در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان یزد با تأکید بر اینکه سال حمایت از تولید به این معناست و باید به آن سمت حرکت کرد، گفت: با توجه به این مهم، حداکثر ظرف 48 ساعت در طول این یک ماه، دقیق کار را پیگیری کنند و گزارش دهند و بدون تعارف و رودربایستی واقعیت متن را گزارش دهیم.

به گفته استاندار یزد تأمین آهن اسفنجی، قیمت آهن اسفنجی، واگذاری سهمی معدنی و کمبود نیروی کار در صنعت جزو مشکلات عمده است.

استاندار با بیان اینکه صنایع بالادستی باید در کنار پهنه نیز معدنی ایجاد شود، گفت: باید در خصوص این بخش‌ها نیز اقدام شود و راهبرد بلندی در زمینه‌های متعدد صنعت از سنگ تا قطعه را موردنظر داشته باشیم.

وی تصریح کرد: هیچ توجیهی ندارد که واحدی در استان آهن اسفنجی دارد ولی از جای دیگری آهن اسفنجی واحدی در یزد تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه در خصوص مشکلات صنعت با ایمیدرو که از سوی فعالان اقتصادی مطرح شد، اظهار کرد: علاوه بر اینها باید بپذیریم که در خصوص تأمین گاز موردنیاز دچار مشکل هستیم به‌طوری‌که شبکه سراسری ایجاد شده اما مخزن آن ایجاد نشده است.

وی افزود: در صنعت و فرایندهای تولید، باید به سمت بهره‌وری برویم و شرایط و الزامات را به در چارچوب ظرفیت‌های قانونی ببینیم که خوراک از استان خارج شود.

استاندار تصریح کرد: در خصوص کمبود نیروی کار، ریشه اصلی مشکل نبود توازن استانی است چراکه به یک سمت حرکت کردیم و حالا کمبود نیروی کار داریم لذا باید در درازمدت توازنی ایجاد کنیم که با ارائه مدل و سوق دادن شرایط بتوانیم این مشکل را حل کنیم.

فاطمی در پایان با بیان اینکه نیروهای کارخانه‌ها باید بومی شوند، گفت: با این رویکرد، مشکلات و آسیب‌های اجتماعی هم کمتر خواهد بود از طرفی باید فرهنگ کار را در یزد جا بیندازیم.

در ادامه محمدرضا قمی رئیس اتاق یزد با بیان اینکه جلسه قبل به مسائل گردشگری پرداخته شد گفت: همکاری با دبیرخانه خوب بوده و انشاء الله به نتایج عملی‌تری دست خواهیم یافت

دبیر شورای گفت‌وگوی استان با بیان اینکه مسائل فولاد مبحث امروز جلسه است گفت: ما امروز با کمبود شدید نیرو روبرو بوده واحدها به دنبال نیرو هستند.

وی افزود: بسیاری از واحدها علاوه بر فولاد و مشکلات تأمین مواد اولیه کمبود نیرو دارند

قمی با بیان اینکه معتقدیم نیرو در استان وجود دارد و بیکار نداریم گفت: باید این مشکل را در داخل استان رفع کنیم.

موضوعات :
در همین رابطه