رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

از سوی شورای گفت‌وگوی خراسان شمالی پیشنهاد شد

افزایش نجومی قیمت گاز صنایع لغو شود

سعید پورآبادی، رئیس اتاق بجنورد می‌گوید: سوءبرداشت شرکت گاز از قانون بودجه 1400 باعث شده هزینه گاز صنایع پایین دستی فولاد تا 700 درصد افزایش پیدا کند.

16 آذر 1400
کد خبر : 40664
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

سخنگوی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان شمالی از پیشنهاد این شورا مبنی بر لغو افزایش نجومی قیمت گاز صنایع خبر داد.

سعید پورآبادی اظهار کرد: پس از ابلاغ قانون بودجه در سال ۱۴۰۰، هزینه سوخت مصرفی برخی صنایع به مقدار بسیار قابل‌توجهی افزایش یافت و این مسئله مشکلات بزرگی برای برخی از صنایع به همراه آورد.

پورآبادی ادامه داد: شرکت گاز به علت برداشت‌هایی از متن قانون، قیمت گاز صنایع و شرکت‌های پایین‌دست فولاد مانند ریختگری، نورد و بازیافت فلز را بیش از ۷۰۰ درصد افزایش داد؛ این در حالی بود که واحدهای مذکور تولیدکننده فلزات نبوده و از فلزات به‌عنوان مواد اولیه استفاده می‌کردند لذا می‌بایست طبق قانون قیمت گاز آنها با تعرفه ۱۰ درصدی محاسبه می‌شد.

وی تصریح کرد: مشکلات به وجود آمده برای برخی صنایع خراسان شمالی باعث شد این مسئله را فوراً به شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی در سطح ملی منتقل کرده و پیگیری‌های لازم را صورت دهیم.

 رئیس اتاق بجنورد تصریح کرد: پس از پیگیری‌های متعدد در نهایت بنا شد شرکت گاز اضافه دریافتی از ابتدای سال ۱۴۰۰ را از قبوض ماه‌های آتی شرکت‌های مشمول کم کند.

پورآبادی افزود: دیوان محاسبات نیز موظف شده بر اجرای این دستورالعمل نظارت کامل داشته باشد.

وی در پایان گفت: شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان شمالی با هدف کاهش و رفع مشکلات صنایع استان تمام تلاش خود را به کار خواهد بست و از هیچ اقدامی امتناع نخواهد کرد.

موضوعات :
در همین رابطه