رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

سیدمهدی طبیب زاده در نشست پایش محیط کسب‌وکار کرمان

رتبه سی‌ام استان کرمان در شاخص ملی محیط کسب‌وکار مورد تردید است

رئیس اتاق کرمان با اشاره به اقداماتی که برای بهبود فضای کسب‌وکار در استان کرمان انجام شده، احراز رتبه سی‌ام برای این استان در شاخص ملی محیط کسب‌وکار را محل تردید و سؤال دانست.

11 دی 1400
کد خبر : 41009
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق کرمان گفت: عده‌ای معتقدند با توجه به همه تلاش‌ها و فعالیت‌هایی که در استان کرمان انجام می‌شود رتبه سی‌ام کرمان در پایش محیط کسب‌وکار کشور، مورد تردید است و جایگاه بهتری را داراست.

سیدمهدی طبیب زاده در نشست بررسی چگونگی پایش محیط کسب‌وکار کرمان، افزود: شاخص‌های فضای کسب‌وکار در استان مورد توجه واقع شده و در بهبود این فضا اقدامات خوبی صورت گرفته اما جایگاه فعلی استان دور از انتظار و برنامه‌های انجام شده است.

در ادامه این نشست استاندار کرمان گفت: اتاق کرمان از نظر بسیاری از رویکردها و شاخص‌ها، اتاق اول کشور است و در استان‌های دیگر به مسائل بنیادی با جزئیات و دقت اتاق کرمان پرداخته نمی‌شود.

علی زینی وند افزود: در یک سال گذشته موارد مهمی در اتاق کرمان تولید و به رویکرد تبدیل شده و تأثیر خود را در کشور گذاشته که از اتاق کرمان تشکر می‌کنیم.

وی در رابطه با جایگاه محیط کسب‌وکار کرمان تصریح کرد: باید ببینیم چه اتفاقی افتاده که رتبه کسب‌وکار استان کرمان از رتبه هفدهم در سال 98 به رتبه 29 در سال 99 رسید و به‌یک‌باره سقوط کرد.

زینی وند، با تأکید بر انجام همه تلاش‌ها برای رفع موانع تولید، اظهار کرد: در حال حاضر در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید همه موارد بررسی و حل شده و حتی در پروژه‌های بزرگ مانند ایجاد شهرک انرژی خورشیدی، مشکل زمین را با تحویل موقت برطرف کرده‌ایم.

استاندار کرمان ادامه داد: رتبه نامناسب فضای کسب‌وکار استان پتکی بر سر استان شده درحالی‌که دو برابر اعتبارات عمرانی، پروژه آماده اجرا تعریف شده است.

وی با اشاره به اینکه به پایش محیط کسب‌وکار و رتبه کرمان معترض هستیم، گفت: کرمان با ظرفیت‌های بسیار عظیم در حوزه‌های مختلف نباید چنین رتبه‌ای را داشته باشد.

زینی وند افزود: در طرح پایش محیط کسب‌وکار در مورد نمونه‌گیری‌ها، محل استقرار واحدهای صنعتی و ترکیب فعالیت‌های انجام شده در حوزه‌های صنعت و معدن، خدمات و کشاورزی ایراداتی وارد است.

در ادامه مدیر مرکز آمار و اطلاعات اقتصادی و پایش اصل ۴۴ اتاق ایران گفت: استان‌های کمی در پایش محیط کسب‌وکار فعال هستند اما اتاق کرمان طرح پایش محیط کسب‌وکار را با جدیت دنبال و همه جوانب را بررسی می‌کند.

محمدرضا دوست محمدی بیان کرد: پایش محیط کسب‌وکار زمانی که کرمان رتبه هفدهم را داشته با اکنون‌که کرمان رتبه سی‌ام را دارد یکسان بوده و باید ببینیم چه اتفاقی افتاده که این جایگاه سقوط کرده است.

وی تصریح کرد: مشارکت در پاسخگویی پرسشنامه‌ها و نظرسنجی‌ها برای پایش محیط کسب‌وکار در استان بسیار پایین است و همین موضوع ما را دچار مشکل کرده است.

وی ادامه داد: طرح فعلی پایش محیط کسب‌وکار اشکالاتی دارد که باید همه جوانب برای اصلاح آن بررسی شود.

موضوعات :
در همین رابطه