رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

فرمانده سپاه استان قزوین در دیدار با رئیس اتاق قزوین

صنعتگران و کارآفرینان، فرماندهان خط مقدم جنگ اقتصادی هستند

در نشست رئیس اتاق قزوین و فرمانده سپاه این استان، با اشاره به اینکه فعالان اقتصادی، صنعتگران و کارآفرینان، فرماندهان خط مقدم جنگ اقتصادی هستند، بر لزوم حمایت از آنها تأکید شد.

27 دی 1400
کد خبر : 41229
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین گفت: هدف اتاق بازرگانی حمایت از فعالان واقعی اقتصادی است و پیرو فرمایش مقام معظم رهبری و سرفصل‌های گام دوم انقلاب حرکت خواهد کرد.

مهدی بخشنده در نشست مشترک با فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین، افزود: امروز اتاق قزوین، به‌عنوان مجموعه‌ای چابک و کارآمد همراه به‌عنوان مشاور قوای سه‌گانه دولت انجام‌وظیفه می‌کند.

وی ادامه داد: فعالان واقعی اقتصادی استان در این چارچوب در هر شرایط در کنار برادران زحمتکش سپاه استان هستند و خدمات اقتصادی خود را به جامعه ارائه می‌دهند.

بخشنده با اشاره به انتشار بیانات مقام معظم رهبری در کانال‌های اطلاع‌رسانی اتاق، افزود: قصد ما سوق دادن اهداف فعالان اقتصادی به سمت تحقق بیانات مقام معظم رهبری و سیاست‌های کلان در حوزه‌های اقتصادی است.

وی گفت: ما پیرو صدور بیانیه گام دوم انقلاب، دستور مقام معظم رهبری را در رأس امور خود قرار داده و برای تحقق شعار راهبردی «ما می‌توانیم» تلاش کرده‌ایم.

بخشنده با بیان اینکه درهای اتاق قزوین به روی تمامی فعالان واقعی اقتصادی باز است، افزود: ما در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی، این موضوع را که آسایش همگی ما در گرو ایفای مسئولیت‌های اجتماعی است را به بهترین شکل دنبال کرده‌ایم، برای مثال در احداث مسکن برای آسیب دیدگان در سیل استان لرستان توانستیم کار ساخت منازل را با همکاری سپاه استان به پایان برسانیم.

رئیس اتاق قزوین با اشاره به مشکلات فعالان اقتصادی استان در دوران تحریم‌ها، گفت: در این شرایط، مواد اولیه وارد گمرک می‌شد اما اجازه ترخیص نداشتند که با یک اقدام جهادی و انقلابی و با هماهنگی نهادهای ذی‌ربط قانونی ورود کردیم و مشکل عمده بخشی از کارخانه‌ها رفع و ترخیص بیش از هزار تن مواد اولیه کارخانه‌ها انجام شد که در این موضوع همکاری و همراهی‌های مدیران اقتصادی سپاه کاملاً قابل‌تقدیر است.

وی اظهار کرد: در موضوع بازگشت ارز از صادرات نیز با همکاری و پشتیبانی دستگاه‌های استانی، قزوین یکی از سه استان برتر کشور در این زمینه معرفی شد.

در ادامه این نشست، فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین گفت: صنعتگران و کارآفرینان، فرماندهان خط مقدم جنگ اقتصادی هستند و باید قدردان زحمات و تلاش‌های مجاهدانه آن‌ها باشیم.

سردار رستمعلی رفیعی آتانی اظهار کرد: اتاق بازرگانی در ایجاد رونق اقتصادی برای استان و کشور نقش مؤثری داشته و اعضای آن همچون یک سرباز در حال انجام اقدامات شجاعانه و راهگشا هستند.

وی همچنین گفت: در جنگ اقتصادی به سرکردگی آمریکا دشمن به میدان فعالیت صنعتگران و کارآفرینان یورش برده که فرماندهان خط مقدم جنگ اقتصادی هستند و باید از این نیروی‌های انسانی که مثل یک لشکر تک‌نفره انجام‌وظیفه می‌کنند، تشکر کنیم.

رفیعی آتانی افزود: ارزش و جایگاه تک‌تک فعالان عزیز اقتصادی که در این شرایط، جانانه به رونق تولید و اقتصاد کمک می‌کنند، مثل نقش بارز سرداران شهید همت و باکری در دوران دفاع مقدس است.

وی ضمن اشاره به نقش مهم ذاتی اتاق بازرگانی، افزود: در حوزه مشاوره به سه قوا اگر اتاق بازرگانی به‌درستی فعالیت کند، قلب و نبض قوای سه‌گانه و کشور درست می‌زند و جایگاه اتاق در این زمینه بسیار مهم است.

 وی گفت: در زمانه کمبودها و سختی‌ها اعضای اتاق بازرگانی با نیت پاک و صاف، سفره مردم را پر می‌کنند و این بسیار قابل‌تقدیر است.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین با بیان اینکه در برخی امور نیاز به اقدام انقلابی داریم، افزود: کاری که اتاق بازرگانی در حوزه ترخیص کالاها از گمرک کرد به‌موقع و جهادی بود و ما به‌عنوان سربازان اقتصادی در کنار اتاق بازرگانی هستیم چون به هراندازه مشکلات مردم کم شود ما نیز خوشحال می‌شویم و به‌عنوان سرباز در کنار فعالان واقعی اقتصاد خواهیم بود.

موضوعات :
در همین رابطه