رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

شهلا عموری در جمع اعضای فراکسیون زنان مجلس

رفع چالش‌های کسب‌وکار بانوان در اولویت قرار گیرد

رئیس اتاق اهواز در دیدار با اعضای فراکسیون زنان مجلس، اولویت‌دهی به رفع چالش‌های کسب‌وکار بانوان و رفع نابرابری حقوق زن و مرد در موقعیت‌های مشابه را خواستار شد.

27 دی 1400
کد خبر : 41230
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز گفت: رفع چالش‌های کسب‌وکار بانوان باید در اولویت قرار گیرد و مسئله نابرابری حقوق زنان و مردان در موقعیت‌های مشابه در استان مرتفع شود.

شهلا عموری در نشست با فراکسیون زنان کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد: برخی از قوانین سال‌هاست که تدوین شده و امروز برای کسب‌وکار مانع ایجاد کرده است.

وی افزود: بانک‌ها در خوزستان تسهیلات کمی می‌دهند و اشخاص را با موانع زیادی روبروی می‌کنند.

وی گفت: با توجه به مسئله کرونا برای مشاغل مختلف تسهیلاتی مصوب شد اما باوجود تلاش‌های بسیار، تسهیلات با رقم پایین به تعداد زیادی پرداخت اما از رقم ۱۰ میلیون و ۲۰ میلیون تومان بیشتر نرفت.

عموری با اشاره به اینکه متولی خاص برای پیگیری و حل مشکلات زنان نداریم افزود: قانون برای زن و مرد متفاوت نیست اما قوانین برای زنان به شکل دیگری اجرا شده یا زنان نادیده گرفته می‌شوند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز گفت: در خوزستان اغلب سازمان‌ها به‌صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند و شرکت‌های مادر و بزرگ استان در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود عملکرد مناسبی ندارند این در حالی است که اگر بخواهند بودجه‌ای برای این مسئولیت‌ها تخصیص بدهند معاف از مالیات هستند.

وی با اشاره به اینکه وجود گرمخانه در اهواز باید پیگیری شود گفت: از ساعت ۱۲ شب زنان زیادی به علت وضعیت معیشتی نامناسب در سطح شهر سرگردان هستند که باید موردتوجه قرار گیرند.

در این نشست بانوان کارآفرین و فعالان اقتصادی مشکلات و مسائل خود را مطرح کرده و راهکارهای لازم را ارائه دادند.

اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس در جریان سفر به استان خوزستان، از زندان زنان، کارگاه‌های تولیدی زنان بازدید کردند و همچنین سفرهایی به شوش، آبادان و شلمچه و مناطق جنگی داشتند.

موضوعات :
در همین رابطه