شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

دفتر بسیج تجار در اتاق خرمشهر افتتاح شد

با حضور فعالان اقتصادی، جمعی از مدیران و اعضای هیات نمایندگان اتاق خرمشهر و برخی از مسئولان بسیج استان خوزستان و کشور، دفتر بسیج تجار در اتاق خرمشهر افتتاح شد.

24 بهمن 1400
کد خبر : 41584
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

دفتر بسیج تجار و فعالان اقتصادی خرمشهر با حضور رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی استان خوزستان، دبیر کل بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق ایران، مسئول بسیج اتاق ایران و فرمانده سپاه ناحیه خرمشهر و جمعی از مدیران اتاق خرمشهر افتتاح شد.

سید مصطفی موسوی، نائب رئیس اتاق خرمشهر در ابتدای این مراسم، گفت: انقلاب اسلامی ایران تحت هدایت امام خمینی (ره)، نقطه عطفی را در تاریخ معاصر و مبارزه با سلطه‌طلبی بنیان کرد. این نهضت با آرمان‌هایی چون استقلال، غایت و اهداف روشنی در توسعه همکاری و حضور اقشار مختلف ملت در عرصه‌های مختلف را در بنیان خویش قرار داد.

موسوی تصریح کرد: بازرگانان نیز در قالب اتاق‌های بازرگانی همواره در سال‌های اخیر سعی در بهبود و توسعه صنایع، روابط تجاری و بازاریابی گسترده بین‌المللی داشته‌اند اما، دامنه فعالیت خویش را در این حوزه‌ها محدود نکرده و گام‌های مهمی نیز در دوره‌های مختلف انقلاب را به منصه ظهور گذاشتند.

وی افزود: اتاق خرمشهر نیز در ادامه این مسئولیت‌های اجتماعی و در سال اخیر با توسعه حضور خویش در اقدامات خیرخواهانه و عام‌المنفعه سعی در همراهی و همیاری در گذر از دوران بحران همشهریان کرد که اهدای بیش از 50 تبلت به دانش آموزان نیازمند در دوران کرونا، برگزاری جشنواره و برنامه‌های خیریه متعدد و تأمین تجهیزات پزشکی و همراهی با سربازان سلامت از جمله این اقدامات بود.

نائب رئیس اتاق خرمشهر ادامه داد: انجام برنامه‌های علمی، آموزشی و پژوهشی در راستای توسعه فعالیت‌های اقتصادی و فراهم کردن بستر کسب‌وکار برای شهروندان به شکلی علمی و اصولی نیز مبنا و اساس فعالیت‌های اتاق در سال اخیر بوده که تمامی این اقدامات، عملکردی بسیجی وار در راستای رونق فعالیت‌های اقتصادی منطقه است.

وی در پایان ضمن تأکید بر گسترش دامنه امید بهبود وضعیت اقتصادی با حضور بسیج تجار اعلام کرد: امیدواریم با حضور و فعالیت این دفتر ضمن تسهیل روندهای تجاری و صنعتی و اخذ امتیازات و تسهیلات ویژه، فرایند پیشگاهی در کارآفرینی اجتماعی به‌ویژه در راه‌اندازی استارتاپ‌های پویا و درآمدزا صورت گیرد.

 انتظار از بسیج تجار، جنگ در جبهه‌های اقتصادی است

جواد اسلامی؛ دبیر کل بسیج تجار و فعالان اقتصادی ایران نیز در این نشست بیان کرد: حرکت هماهنگ بسیج‌های تخصصی، می‌تواند طبق فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله) باعث هم‌افزائی و بهره حداکثری از توانائی‌ها و ظرفیت‌های متعدد مناطق مختلف کشور گردد.

او ضمن اشاره به اینکه انتظار می‌رود بسیج تجار جنگ در جبهه‌های اقتصادی را به بهترین شکل توسعه دهد؛ بیان کرد: نیاز است با تعاملی دوطرفه شورای تخصصی تجاری و فعالان اقتصادی مناطق مختلف فعال شوند تا با تسلط بر اطلاعات و موارد مهم اقتصادی، نقشه راه معتبری را برای بهبود وضعیت‌های اقتصادی مناطق مختلف شناسایی و پیشنهاد کنیم.

 شبیخون دشمنان کشور در جبهه‌های اقتصادی نباید به سرانجام برسد

سرهنگ حسینی؛ رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی استان خوزستان نیز تصریح کرد: بسیج در هر بخشی می‌باید بازوی توانمند در پیشبرد اهداف آن مجموعه باشد. هجوم گسترده دشمنان در عرصه‌های نظامی، اجتماعی و فرهنگی از ابتدای انقلاب با مقاومت ملت و همراهی بسیج ناکام مانده، حال که تمرکز دشمنان در جبهه‌های اقتصادی است نیاز است با همراهی فعالان اقتصادی و ارکان مختلف کشور، هجوم آنان را در این عرصه به شکست تبدیل کنیم.

 بسیج‌های تخصصی نقش اهرم‌های یاری‌رسان را باید ایفا کنند

علی درویشی، مسئول بسیج اتاق ایران نیز بیان کرد: بسیج‌های تخصصی روند و مسیر حرکت متفاوتی را نسبت به دیگر واحدهای بسیج کشور دارند. بسیج تجار و فعالان اقتصادی نیز در این راستا با کمک شورای تخصصی خویش که از جمع بازرگانان و فعالان اقتصادی تشکیل می‌شود، دغدغه‌های موجود در امور تولید و صادرات را بازگو، بررسی و منعکس می‌نماید تا راهکارهای مناسبی دراین‌ارتباط اتخاذ شود.

وی ادامه داد: نقش ارکان حکومتی و دولت در اقتصاد باید نقشی نظارتی، هادی و هموارساز باشد و نباید دخالت در روند امور اقتصادی از سوی این ارکان شکل گیرد. ازاین‌رو می‌توان از ظرفیت‌های بسیج، بدون بهره اقتصادی به بهبود مسیرهای تولیدی و صادراتی رسید.

موضوعات :
در همین رابطه