رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

ابوالفتح ابراهیمی در نشست شورای گفت‌وگوی آذربایجان شرقی

مدیران دولتی مصوبات شوراهای گفت‌گو را با جدیت پیگیری کنند

نائب رییس اتاق تبریز بر لزوم پیگیری جدی مصوبات شوراهای گفت‌وگوی استان ها توسط مدیران و مسئولان دولتی تاکید کرد.

24 بهمن 1400
کد خبر : 41596
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

 ابوالفتح ابراهیمی در هشتاد و یکمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان با تاکید بر لزوم پیگیری مصوبات این شورا از سوی مسئولان دولتی و اجرایی شدن آن گفت: مشکلات مربوط به کمبود برق، محموله های گمرکی و زیرساخت های شهرک های صنعتی از جمله موضوعاتی است که بارها در نشست های شورا مطرح شده است که نیاز به پیگیری جدی تری دارد.

استاندار آذربایجان‌ شرقی نیز در این جلسه گفت: صرف برگزاری جلسات شورای گفت‌وگو کافی نیست و باید مصوبات این شورا توسط مسئولان اجرایی ذی‌ربط به طور جدی پیگیری و به نتایج عملیاتی منجر شود.

عابدین خرّم ادامه داد: مسئولان و مدیران کل مرتبط با موضوعات و مصوبات شورای گفت‌وگو، باید پیگیر جدی موضوعات باشند و اگر نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود، علت آن باید ریشه‌یابی و رفع شود.

او تصریح کرد: این همه بحث و گفت‌وگو و تبادل نظر با صرف وقت و هزینه انجام می‌شود تا مشکلات حوزه‌های مختلف استان حل شود و اگر نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود باید چاره‌ای اندیشیده شود.

استاندار آذربایجان‌ شرقی گفت: لازم است یک جلسه اختصاصی برای مرور تمامی مصوبات جلسات شورای گفت‌وگو و نتایج حاصل برگزار کنیم تا مراحل انجام کار و پیگیری‌های انجام گرفته گزارش و بررسی شود.

او همچنین گفت: نباید موضوعات متعدد در جلسات مطرح شده و بدون نتیجه باقی بماند، بلکه لازم است در هر جلسه حداکثر دو موضوع طرح و با جدیت پیگیری شود.

مروری بر دستورجلسات شورای ۸۱

این جلسه با پیش از دستور پیگیری مصوبه جلسه ۷۸ شورا با موضوع بررسی مصادیق مزایای رفاهی و انگیزشی مشمولین قانون کار و معافیت این مزایا و حق بیمه سهم حقوق بگیران از موضوع ماده (۸۳) قانون مالیات های مستقیم برگزار شد.

همچنین موضوعات صنعت گردشگری اعم از بررسی موضوع عدم استفاده از بخشودگی جرایم بیمه ای کارفرمایان، مشکلات مالیات بر ارزش افزوده و بررسی درخواست حذف عوارض تابلوهای تبلیغاتی صنوف گردشگری دستور جلسه اول این نشست بود.

بررسی تبعات ناشی از حذف برخی از پوشش های مربوط به بیمه نامه های مسئولیت مدنی کارفرما در قبال کارکنان بر اساس بخشنامه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و بررسی مراتب اعتراض اعضای اتحادیه کشوری آسانسور و پله برقی به نحوه رسیدگی و اخذ مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده، دو دستور جلسه دیگر این نشست بودند.

موضوعات :
در همین رابطه