رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

پیشنهاد اتاق شیراز در شورای گفت‌وگوی استان فارس

آب مورد نیاز شهرک صنعتی بزرگ شیراز از سد کوار تأمین شود

رئیس اتاق شیراز با اشاره به مشکلات آب شهرک صنعتی بزرگ شیراز می‌گوید: پیشنهاد ما این است که آب مورد نیاز این شهرک از سد کوار و طی قراردادی با تأمین ۵۰ درصد هزینه توسط واحدها و ۵۰ درصد توسط دولت تأمین شود.

22 فروردین 1401
کد خبر : 42105
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز با اشاره به مشکل آب شهرک صنعتی بزرگ شیراز گفت: شهرک صنعتی علیرغم اینکه پول آب را از واحدهای مستقر اخذ کرده اما آب مورد نیاز شرکت‌ها را تأمین نمی‌کند و جلسات متعددی در خصوص آب شهرک صنعتی در سطح استان و کشور برگزار شده اما مشکل هنوز حل نشده است.

جمال رازقی در پنجاه و چهارمین شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان فارس افزود: پیشنهاد ما این است که با توجه به اینکه آب مورد نیاز این شهرک می‌تواند از سد کوار تأمین شود، این موضوع طی قراردادی با تأمین ۵۰ درصد هزینه توسط واحدها و ۵۰ درصد توسط دولت برای انجام خط آب‌رسانی به شهرک صنعتی؛ می‌تواند این مشکل را حل کند.

وی در خصوص دستور جلسه بازبینی نرخ ضریب حفظ قدرت خرید در اوراق و اسناد خزانه نیز اضافه کرد: این موضوع از سوی فعالان بخش خصوصی بسیار پیگیری شده است اما نتیجه نداده است و با توجه به عملکرد دستگاه‌ها در این زمینه، این موضوع در استان قابل‌حل نیست.

رئیس اتاق شیراز ادامه داد: موضوع بازبینی نرخ ضریب حفظ قدرت خرید در اوراق و اسناد خزانه باید در سطح ملی مطرح و دنبال شود تا تصمیم‌گیری در این زمینه اتخاذ شود.

رازقی همچنین با ارائه گزارش کامل از حضور و دستاوردهای هیات عمانی در استان فارس عنوان داشت: یکی از مهم‌ترین نکات این سفر، سالانه تعداد قابل‌توجهی از عمانی جهت گردشگری سلامت وارد استان فارس می‌شوند. متأسفانه سرو سامانی به وضعیت آنها داده نشده است. درخواست این است که با توجه به اینکه عمانی‌ها سالیان سال است که مسافر استان بودند یک سامانی به وضعیت مسافران داده شود تا اوضاع به دست واسطه گران نیافتد. اگر امکان داشته باشد در مسقط مرکزی برای مراجعه اولیه بیماران ایجاد شود.

در این نشست مصوب شد به شکل جدی شرکت شهرک‌های صنعتی با همفکری صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی، اتاق بازرگانی و خانه صنعت و معدن و با توجه به بودجه سال 1401 و با در نظر گرفتن وضعیت استان (آب، برق، گاز) وضعیت شهرک‌ها مورد بررسی قرار گیرد و راهکارهای تأمین هر یک از زیرساخت‌ها مشخص شود.

همچنین شرکت شهرک‌های صنعتی جلسه‌ای با حضور آبفای استان و شیراز، توزیع برق استان و شیراز، مخابرات و اتاق بازرگانی برگزار نماید و وضعیت زیرساخت‌ها و مبلغ اعتبارات مورد نیاز جمع‌بندی شود تا در جلسه‌ای با حضور مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران مطرح شود.

از دیگر مصوبات این بود که در راستای اعمال بند «ز» تبصره 5 قانون بودجه، پیشنهاد تسویه بدهی اسناد اوراق خزانه علاوه بر سازمان امور مالیاتی برای سازمان تأمین اجتماعی و سایر دستگاه‌ها نیز امکان‌پذیر باشد، جهت بررسی به دبیرخانه شورای گفت‌وگوی ملی ارسال شود.

همچنین مقرر شد پیشنهاد بازبینی نرخ ضریب حفظ قدرت خرید در اوراق و اسناد خزانه که در حال حاضر 15 درصد است، با در نظر گرفتن نرخ تورم اعلامی توسط بانک مرکزی و با نظر سازمان برنامه‌وبودجه کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی به‌صورت شناور در نظر گرفته شود، به دبیرخانه شورای گفت‌وگوی ملی ارسال شود.

یکی از مصوبات دیگر این نشست این بود که جهت ساماندهی به دفاتر بدون مجوز در استان در حوزه گردشگری سلامت، نخست به این دفاتر مجوزهای لازم داده شود همچنین جهت نقل‌وانتقال پول دفتری در عمان راه‌اندازی شود تا تمامی هزینه‌های درمان و اقامت در فارس در آن محل پرداخت شود و در کشور به‌صورت ریالی دریافت شود و بیماران به‌اندازه نیاز وجه نقد همراه داشته باشند.

مصوب شد به‌منظور ساماندهی و راه‌اندازی کارگو در استان، بازدیدی از زیرساخت‌ها و امکانات موجود استان در محل فرودگاه شیراز برای فعال کردن کارگو انجام شود و همچنین جلسات بیشتری با حضور ذی‌نفعان و تصمیم‌گیرندگان جهت رفع مشکلات کارگو در استان برگزار شود.

موضوعات :
در همین رابطه